۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶

شهردار شیراز:

خیابان های بافت تاریخی شیراز عریض تر نمی شود/ پیگیری ایجادتراموا

خیابان های بافت تاریخی شیراز عریض تر نمی شود/ پیگیری ایجادتراموا

شیراز_ شهردار شیراز گفت: عرض خیابان های بافت تاریخی شیراز همواره به این میزان خواهد ماند اما در سایر نقاط شیراز ما می توانیم شاهد خیابان های عریض تری باشیم.

علیرضا پاک فطرت در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به این سوال که «آیا خیابان های شیراز عریض تر خواهند شد؟» گفت: عرض خیابان های بافت تاریخی شیراز همواره به این میزان خواهد ماند، اما در سایر نقاط شیراز ما می توانیم شاهد خیابان های عریض تری باشیم.

وی ادامه داد: در تمامی شهرهای تاریخی دنیا خیابان های کم عرض وجود دارند اما آنها درگیر مشکلات ترافیکی شیراز نیستند و این موضوعی است که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

شهردار شیراز افزود: شهرداری برای کاهش مشکلات ترافیکی در شیراز به دنبال ایجاد خطوط تراموا است.

پاک فطرت با اشاره به اجرای طرح همیار مهربان ترافیک در شیراز به خبرنگار مهر گفت: هدف از اجرای طرح همیار مهربان ترافیک در شیراز، افزایش مهربانی در میان شهروندان است، تا رانندگان به حقوق عابر پیاده احترام بگذارند و عابران پیاده نیز از روی خطوطی که برای آنان تعیین شده است، عبور کنند.

وی ادامه داد: وسیله نقلیه باید عاملی برای رفاه بیشتر انسانها باشد، اما در حال حاضر قاتل جان آنها شده است.

شهردار شیراز ادامه داد: اگر همیاران مهربان ترافیک در شیراز در راستای اهداف طرح حرکت کنند، ما شاهد تاثیر فرهنگی بزرگی در جامعه خواهیم بود، و تحقق این هدف نیازمند پایبندی به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

پاک فطرت گفت: همیاران مهربان ترافیک چشمان شهرداری و یاوران پلیس به شمار می آیند و اگر احساس کنند در نقطه ای از شهر نیاز به پل هوایی و یا خطوط عابر پیاده وجود دارد، به شهرداری انتقال خواهند داد، تا در راستای رفع نواقص مورد نظر تلاش شود.

وی با بیان این که شیراز همواره نماد ادب و فرهنگ در کشور بوده است، ابراز امیدواری کرد، این طرح با موفقیت رو برو شود.

کد خبر 3845816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha