۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۱۴

رئیس هیئت شطرنج خراسان شمالی مطرح کرد:

بجنورد میزبان دومین دوره رقابت‌های کشوری شطرنج جام اترک

بجنورد میزبان دومین دوره رقابت‌های کشوری شطرنج جام اترک

بجنورد- رئیس هیئت شطرنج خراسان شمالی از برگزاری دومین مرحله رقابت‌های کشوری شطرنج جام اترک به میزبانی بجنورد خبر داد.

نقی هجرتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مسابقات کشوری شطرنج جام اترک از ۱۷ تا ۲۰ آذر با حضور شطرنج‌بازان دارای ریتینگ زیر ۲۲۰۰ در مجموعه ورزشی علیدخت بجنورد پیگیری شد.

وی افزود: مسابقات با حضور ۱۰۸ شطرنج‌باز از ده استان زنجان، اصفهان، تهران، گیلان، مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان و مازندران پیگیری و با معرفی برترین‌ها پایان یافت.

رئیس هیئت شطرنج خراسان شمالی همچنین از حضور رضا پاشانژاد داور بین‌المللی شطرنج و نماینده فدراسیون در این رقابت‌ها خبر داد و افزود: علاوه بر نماینده فدراسیون دو داور بومی نیز قضاوت دیدارها را بر عهده داشتند.

به گفته وی معصومه مجردی داور درجه‌یک و کرامتی داور درجه سه استان نیز به‌عنوان کمک‌داور در کنار نماینده فدراسیون این رقابت‌ها را قضاوت کردند.

هجرتی تصریح کرد: عبدالمجید روحی از گلستان، علی عابدی از تهران، جمال زارع از مشهد، مصطفی کرم زاده از بجنورد، محمدتقی والسلام از مشهد، علیرضا روح‌پرور از خرم‌آباد و مهرداد درخشانی از بجنورد عناوین نخست را به خود اختصاص دادند.

رئیس هیئت شطرنج خراسان شمالی گفت: در رده سنی زیر هشت سال نیز آرمین صفر نژاد از مشهد، رده سنی زیر ۱۰ سال محمد نظری از بجنورد، رده سنی زیر ۱۲ سال سبحان زحمتی و محمد بینایی از مشهد توانستند عناوین برتر را از آن خود کنند.

به گفته وی نفرات برتر بدون ریتینگ را نیز مهدی سجادیان پور از تهران، در رده سنی بالای ۵۰ سال انوش کنعانی از گیلان و در بخش بانوان ملیحه احمدی از شیروان تشکیل دادند.

هجرتی بابیان اینکه رقابت‌های این دوره نسبت به سال گذشته ازنظر کمی و کیفی سطح بالایی داشت افزود: تعداد شرکت‌کنندگان امسال بالای صد نفر است درحالی‌که سال گذشته این تعداد کمتر از صد نفر بود.

رئیس هیئت شطرنج خراسان شمالی ادامه داد: میانگین درجه‌داران بین‌المللی نیز به نسبت دوره قبل بالاتر است.

کد خبر 3846224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha