۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۳

مدیر کل بهزیستی استان زنجان:

زنجان ۱۹۱۴ کودک معلول زیر ۱۸ سال دارد

زنجان ۱۹۱۴ کودک معلول زیر ۱۸ سال دارد

زنجان- مدیر کل بهزیستی استان زنجان تعداد کودکان معلول زیر ۱۸ سال در استان زنجان را هزار و ۹۱۴ نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیداری ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر تعداد کودکان معلول زیر ۱۸ سال در استان زنجان را هزار و ۹۱۴ نفر اعلام کرد و افزود: بیش از ۶۲۱ نفراز این معلولان بینایی،۱۳۰ نفر شنوایی،۲۶۷ نفر اعصاب و روان ۲۴ نفر گفتاری و بیش از ۷۹۳ نفر جسمی و حرکتی و ۲۸ نفر چند معلولیتی هستند.

مدیر کل  بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۶۰۰ نفر زن سرپرست خانوار در استان زنجان تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

محمدی قیداری بابیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی  برون‌سپاری فعالیت‌ها بوده و تقریباً بیش از ۸۵ درصد وظایف به مردم واگذارشده است، اظهار کرد: در این حوزه ۲۷ مرکز غیردولتی فعال هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یاد آور شد: در حال حاضر ۱۹ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد چهار هزار و ۷۲۴ معلول مستمری‌بگیر بوده و ۱۲ هزار معلول هم در روستاها شناسایی‌شده است.

محمدی قیداری به فعالیت مراکز شبانه‌روزی بهزیستی اشاره کرد و افزود:  هزار و ۳۰۰ نفراز این معلولان در مراکز شبانه‌روزی هستند.

وی استراتژی سازمان بهزیستی را از دولت‌محوری به سمت مردم محوری عنوان کرد و افزود: فعالیت‌ها با این رویکرد در سازمان بهتر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به فعالیت معاونت اجتماعی بهزیستی استان زنجان تأکید کرد: بیش از ۶ هزار نفر از خدمات مددکاری این معاونت بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 3847110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha