۲۳ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۸

نهاد اطلاعاتی ناظر بر عملکرد «سیا»؛

مدرک قطعی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا وجود ندارد

مدرک قطعی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا وجود ندارد

دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا با اذعان به عدم وجود مدارک قطعی مبنی بر حملات سایبری روسیه به ستادهای انتخاباتی ۲۰۱۶؛ دست رئیس جمهوری آینده آمریکا را برای انتقاد از سازمان سیا باز گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه به خبرگزاری «رویترز» گفت که دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا ((ODNI که بر فعالیت ۱۷ نهاد جامعه اطلاعاتی این کشور از جمله سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) نظارت دارد، از گزارش اخیر سیا مبنی بر حمله سایبری روس‌ها با هدف کمک به پیروزی «دونالد ترامپ» جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، استقبال نکرده است.

گفتنی است اگرچه ODNI تحلیل سیا را زیر سؤال نبرده است اما از ارزیابی انجام گرفته استقبال نمی کند چرا که شواهد قطعی مبنی بر دخالت دولت مسکو در روند انتخاباتی آمریکا با هدف برتری یافتن نامزد جمهوریخواه به نامزد دموکرات، وجود ندارد.

پیشینه اتهامات مطرح شده از سوی سیا به ماه میلادی اکتبر و هک رایانامه های کمیته ملی حزب دموکرات از جمله رئیس ستاد انتخاباتی «هیلاری کلینتون» نامزد بازنده این دور از رقابت ها، باز می گردد.

اما، موضع گیری ODNI به عنوان نهاد ناظر بر فعالیت های آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، دست ترامپ را برای به چالش کشیدن سازمان سیا باز می گذارد.

ترامپ در تازه ترین اظهارات خود، ارزیابی سیا را مسخره خواند و تاکید کرد که هیچ مدرکی مبنی بر حملات سایبری نسبت داده شده به دولت روسیه وجود ندارد.

دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا به ریاست «جیمز کلپر» بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و بنا بر توصیه کمیته تحقیق پیرامون این حادثه، تاسیس شد تا وظیفه هماهنگی بین نهادهای جامعه اطلاعاتی آمریکا را به عهده بگیرد.

کد خبر 3849056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha