۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۹

آیت الله مکارم شیرازی:

غرب به دنبال غارت پول اعراب است/ پرهیز از شتابزدگی در برابر تحریم

غرب به دنبال غارت پول اعراب است/ پرهیز از شتابزدگی در برابر تحریم

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: غربی‌ها سعی دارند تا در سخنان خود با حمله به ایران سلاح‌های نظامی خود را به کشورهای عربی بفروشند و دنبال غارت پول این کشورها هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه که قبل از ظهر چهارشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) به مسئله آبروداری اشاره و بیان کرد: متأسفانه عده‌ای در جامعه اسلامی رعایت آبروداری افراد را نمی‌کنند و با پخش شایعات آبروی افراد را می‌برند که این برخلاف اصول اسلام است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی افراد در پخش شایعات و بردن آبروی افراد بی‌توجه هستند، گفت: کسی که در معرض اتهام است تا هنگامی که جرم وی ثابت نشده نمی‌توان نام فرد  را برد و نمی‌توان افشاگری کرد.

این استاد برجسته حوزه در ادامه به برجام اشاره کرد و گفت: آمریکا پیمان شکنی کرد و تحریم‌ها را تمدید کرد و باید در برابر آن ایستادگی کرد و آماده بود تا به‌ همان اندازه که آنها تخلف کرده‌اند ما هم به‌ همان اندازه از تعهدات فاصله بگیریم.

وی به امتیازاتی که ایران در برجام داده است اشاره و ادامه داد: در هر حال با وجود این نباید دست به اقدامی عجولانه زد گرچه ترامپ گفته است که برجام را پاره می‌کند باید دید که آیا وی چنین کاری را انجام می‌دهد یا نه؟

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: وقتی که تحریم‌ها را تمدید کرده‌اند باید زمان اجرای آن فرا برسد که ببینیم آیا در زمان اجرا هم چنین کاری را انجام می‌دهند.

وی همچنین به سخنان وزیر امور خارجه انگلیس در جمع اعراب اشاره و بیان داشت: غربی‌ها به دنبال غارت پول کشورهای عربی هستند و سعی می‌کنند تا با اقدامات علیه ایران بتوانند تجهیزات و اسلحه‌های نظامی خود را به این کشورها بفروشند.

کد خبر 3850230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha