۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۳۸

محورهای گفتگوی تلفنی میان لاوروف و ظریف

محورهای گفتگوی تلفنی میان لاوروف و ظریف

وزرای خارجه روسیه و ایران در رایزنی تلفنی خود درباره ارسال کمک های امدادی و بشردوستانه به ساکنان حلب تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه از رایزنی تلفنی امروز وزرای خارجه دو کشور روسیه و ایران درباره سوریه خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی وی در یک تماسی تلفنی به بررسی تحولات جاری در سوریه پرداختند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: طرفین درباره اوضاع کنونی سوریه با تمرکز بر نابودی تروریست های داعش و جبهه النصره (جبه فتح الشام) به بحث و رایزنی پرداختند.

بیانیه وزارت خارجه روسیه می افزاید: وزرای خارجه روسیه و ایران در ادامه درباره تلاش ها برای حل و فصل بحران انسانی در این کشور جنگ زده به ویژه ارسال کمک های امدادی و بشردوستانه به ساکنان حلب تبادل نظر کردند.

این در حالیست که ساعاتی پیش «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در جریان یک تماس تلفنی به «جان کری» همتای آمریکائی خود گفت که دمشق مدت هاست آمادگی خود را برای خروج شورشیان مسلحِ تحت محاصره از حلب اعلام کرده است؛ اما آن ها تحت تأثیر فرمانده هان تروریست های جبهه النصره از برقراری آتش بس امتناع می کنند.

وزیر خارجه روسیه در این تماس از واشنگتن خواسته بود تا تروریست های مورد حمایت ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا را برای توقف خشونت ها در حلب متقاعد کند.

کد خبر 3850889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha