معاون وزیر دارایی چین:

امیدواریم وارد جنگ تجاری با آمریکا نشویم

امیدواریم وارد جنگ تجاری با آمریکا نشویم

معاون وزیر دارایی چین با بیان اینکه جنگ تجاری میان آمریکا و چین، برای هر دو کشور زیان آور خواهد بود، گفت که کشورش امیدوار است وارد چنین جنگی با واشنگتن نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، معاون وزیر دارایی چین، نسبت به عدم وقوع جنگ تجاری میان کشورش و آمریکا ابراز امیدواری کرد و گفت که البته باید قدم های ویژه ای برای جلوگیری از وقوع چنین رخدادی برداشته شود.

بر اساس این گزارش، «ژو گوآنگ یائو» تاکید کرد که دو کشور باید از حرکت به سوی بازی «حاصل جمع صفر» خودداری کرده و همکاری اقتصادی – تجاری دوجانبه را گسترش دهند.

وی گفت: چین قدم های مشخصی برای مواجهه با جنگ احتمالی تجاری با آمریکا از طریق ارتباطات دوجانبه و سازمان تجارت جهانی خواهد برداشت.

«ژو گوآنگ یائو» همچنین با اشاره به لزوم ایجاد چنین جنگی و همچنین زیانبار خواندن آن برای دو طرف افزود: ما امیدواریم چنین چیزی روی ندهد. این مساله می تواند به دو طرفغ ضربه بزند.

گفتنی است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا پیش از این گفته بود که در صورت عدم گسترش مناسبات تجاری و عقد قراردادهای اقتصادی بیشتر با چین، واشنگتن لزومی به پایبند دانست خود به برخی معاهدات و پروتکل های دوجانبه مانند سیاست چین واحد نمی داند.  

کد خبر 3852356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha