۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱:۲۳

بارش برف و یخبندان؛

مدارس شماری از شهرهای آذربایجان غربی تعطیل شد

مدارس شماری از شهرهای  آذربایجان غربی تعطیل شد

ارومیه – روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به بارش برف و برودت شدید هوا و یخبندان مدارس شماری از شهرهای استان روز سه شنبه ۳۰ آذر تعطیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس این اطلاعیه با توجه به اعلام سازمان هواشناسی استان مبنی بر کاهش هوا تا میزان منفی ۱۴ درجه در ارومیه  فردا سه شنبه مورخه  ۳۰ آذر در نوبت صبح، نواحی یک و دو ارومیه، مدارس مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی شهری و روستایی، مناطق سیلوانا و صومای برادوست، انزل و نازلو مدارس ابتدایی تعطیل اعلام می شود.

روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی همچنین عنوان کرده است، مدارس شهرستان نقده با یک ساعت تاخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

 این اطلاعیه در ادامه تعطیلی مدارس در نوبت صبح سایر شهرستانها را نیز به شرح ذیل ذکر کرده است، شهرستان شاهین دژ، تمامی مقاطع تحصیلی روستایی تعطیل  و مدارس ابتدایی شهری با یک ساعت تاخیر، منطقه کشاورز  تمامی مدارس دهستان صورین تعطیل  و مدارس ابتدایی شهری با یک ساعت تاخیر.

شهرستان تکاب تمامی مقاطع تحصیلی روستایی تعطیل و مدارس شهری با یک ساعت تاخیر، شهرستان بوکان تمامی مدارس روستایی و مدارس ابتدایی شهری، شهرستان های سردشت، میاندوآب و مهاباد مدارس ابتدایی، مرحمت آباد مدارس ابتدایی و نیز شهرستان چالدران مدارس ابتدایی با یک ساعت تاخیر.

دیروز دوشنبه نیز مدارس شیفت بعد از ظهر ۵ شهرستان استان به دلیل شدت بارش برف و برودت هوا تعطیل اعلام شده بود.

در اثر بارش شدید برف و کولاک راه ارتباطی ۱۰۲ روستا در شاهین دژ، ۴۵ روستا در میاندوآب، ۳۰ روستا در سردشت و دو روستا مسدود شدن راه ارتباطی ۱۷۹روستا در آذربایجان غربیدر منطقه صعب العبور پیرانشهر بر اثر بارش برف و کولاک مسدود شده است.

در حال حاضر راهداران مشغول بازگشایی راههای روستایی مسدود شده در این منلطق هستند و ارتفاع برف در برخی مناطق شهری آذربایجان غربی ۲۰ سانتی متر و در ارتفاعات تا نیم متر نیز گزارش شده است.

درجنوب استان آذربایجان غربی بارش برف ادامه دارد و بر اساس اعلام پایگاه خبری پلیس استان جاده ها هم اکنون لغزنده است.

تردد در گردنه های محور سردشت، پیرانشهر، برهان، مهاباد، بوکان، شاهیندژ بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نیست.

توصیه پلیس استان به رانندگان حرکت با حداقل سرعت مطمئنه، توجه کافی به جلو در حین رانندگی، رعایت فاصله طولی و اطمینان از سالم بودن برف پاکن، سیستم گرمایشی، پربودن باک بنزین و اطمینان از وضعیت جاده ها قبل از حرکت است.

آذربایجان غربی از هفته گذشته شاهد بارش برف و باران بود به گونه ای که موجب شد دیروز و امروز مدارس برخی نقاط استان تعطیل اعلام شود.

کد خبر 3854671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha