وزیر خارجه چین:

پکن از تلاش های روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت می کند

پکن از تلاش های روسیه در مبارزه با تروریسم حمایت می کند

وزیر امور خارجه چین ضمن محکوم کردن ترور سفیر روسیه در آنکارا از آمادگی پکن برای حمایت از اقدامات مسکو در مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «وانگ ئی» وزیر امور خارجه چین با ارسال پیامی تلگرامی به «سرگئی لاوروف» همتای روس خود، ترور «آندری کارلوف» سفیر روسیه در ترکیه را محکوم کرد.

وی در این باره گفت: ما به شدت اقدام وحشیانه ای که علیه این دیپلمات (روس) انجام شد، محکوم می کنیم. چین در برابر همه اشکال تروریسم ایستادگی می کند و در کنار جامعه بین الملل آماده افزایش همکاری ها و حمایت از تلاش ها و اقدامات روسیه در نبرد با تروریسم است.

گفتنی است که دیروز دوشنبه، فردی مسلح، کارلوف را که مشغول بازدید از یک نمایشگاه نقاشی در آنکارا بود، به ضرب گلوله از پا درآورد.

بنا بر اعلام برخی رسانه ها، فرد ضارب که ظاهرا نام وی «مولود مرت آلتینتاس» است، با نشان دادن کارت پلیس وارد ساختمان شده و بعد از تیراندازی هوایی به سمت سفیر روسیه آتش گشوده است.

گزارش ها حکایت از آن دارد که فرد ضارب که در ساختمان محل ترور پنهان شده بود، هدف گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفت و کشته شد.

منابع خبری اعلام کردند که وی پس از تیراندازی به سفیر روسیه به زبان ترکی فریاد زد: «حلب را فراموش نکنید، سوریه را فراموش نکنید. تا زمانی که شهرهای ما امن نباشند، شما در امان نخواهید بود. کسانی که در این رنج و مصیبت نقش داشتند، بهایش را می پردازند».

به گفته شهرداری آنکارا، فرد ضارب عضو نیروهای پلیس ترکیه بوده است.

گفتنی است این حمله یک روز پیش از دیدار «مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه به مسکو به منظور مذاکره با همتایان روسی و ایرانی خود در خصوص سوریه انجام گرفته است.

کد خبر 3854741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha