۲ دی ۱۳۹۵، ۱۷:۳۷

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان:

اعتماد عمومی لازمه اجرای منشور حقوق بشر است

اعتماد عمومی لازمه اجرای منشور حقوق بشر است

کرمان - رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان اعتماد عمومی را لازمه اجرای منشور حقوق بشر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیری خامکانی ظهر پنج شنبه در همایش حقوق شهروندی استان کرمان، گفت: منشور حقوق شهروندی یک سرمایه گذاری در مسائل اجتماعی است ولازمه اجرای آن اعتماد عمومی است.

وی با اشاره به اینکه لازمه منشور حقوق شهروندی ترمیم گسست اجتماعی است، اظهار کرد: دولت ها اگر حق و حقوق شهروندان را به رسمیت بشمارند شهروندان نیز به حق و حقوق دولت و دیگر شهروندان احترام می گذارند.

رئیس مجمع نمایندگان تصریح کرد: خطرناک ترین مشکل در هر جامعه بی توجهی به قانون است، به گونه ای که منجر به مبارزه منفی، بی توجهی به ارزش های دینی، فرهنگی و اجتماعی می شود.

وی با بیان اینکه ریشه بحران های اقتصادی و اجتماعی کاهش سطح اعتماد مردم به حاکمیت و دولت است، افزود: اعتماد عمومی، هنجارپذیری، اخلاق و مشارکت عمومی مواردی هستند که همیشه باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

امیری خامکانی عنوان کرد: اگر اخلاق در جامعه نادیده گرفته شود بد اخلاقی در جامعه رواج پیدا می کند و به سرمایه اجتماعی جامعه لطمه وارد می کند به گونه ای که اداره جامعه سخت می شود.

وی ادامه داد: اداره جامعه بدون مسئولیت پذیری مردم در قبال حقوق خود و دیگران امکان پذیر نیست لذا علاوه بر مسئولیت های حقوق بشری باید به مسئولیت های شهروندی نیز توجه کرد.

امیری با بیان اینکه سیستم آموزشی کشور باید آموزش حقوق شهروندی را در اولویت برنامه‌های خود بداند، افزود: رسالت اصلی آموزش عمومی همین توسعه حقوق شهروندی است و باید در جامعه فراگیر شود.

وی گفت: تمام رفتارها و اقدامات دولت در راستای ایجاد آرامش و اعتماد عمومی است به گونه ای که برجام یک اعتماد بین المللی در جامعه ایجاد کرد.

امیری از پیروزی دیپلماسی نفتی دولت تدبیر و امید گفت: بعد از تحریم‌ها از سبد اوپک خارج شده بودیم و سایر کشورها سهم ما را اشغال کرده بودند که خوشبختانه در حال برگشت است.

کد خبر 3857215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha