۴ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱

رنجبرزاده به مهر خبر داد؛

احتمال انتشار مشروح سخنان ظریف در کمیسیون امنیت ملی درباره برجام

احتمال انتشار مشروح سخنان ظریف در کمیسیون امنیت ملی درباره برجام

عضو هیات رئیسه مجلس، از احتمال انتشار مشروح سخنان ظریف در کمیسیون امنیت ملی درباره برجام، در صورت موافقت هیات رئیسه مجلس خبر داد.

اکبر رنجبرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حواشی پیش آمده در ارتباط با سخنان هفته قبل وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس در موضوع برجام، با تاکید بر اینکه واقعیت همان است که درباره مذاکرات کمیسیون امنیت ملی گفته شده است، اظهار داشت: ممکن است امروز توسط آقای کریمی قدوسی مشروح آن صحبت ها پیاده شده و تحویل رئیس مجلس داده شود تا در صورت موافقت، در بین نمایندگان تکثیر شود.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم با این صحبت ها به وزیر محترم امور خارجه انتقاد کنیم، چرا که حرکتی از ناحیه دولت در موضوع مذاکرات هسته ای انجام شد و حالا ما نمی خواهیم آن را تبدیل به یک نقطه اختلاف کنیم و اینکه آقای ظریف اعلام می‌کند که در اعتماد به طرف مقابل اشتباه کرده اند، این را نشانه شهامت ایشان می‌دانیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی خود ایشان با شهامت می‌گوید نباید اعتماد می‌شد و اشتباه صورت گرفته است و مسیر طی شده قابل دفاع نبوده، این از سلامت نفس ایشان است و ما نیز باید این اظهارات را به یک محور وحدت و انسجام برای مقابله با عهدشکنی آمریکا تبدیل کنیم.

رنجبرزاده در پاسخ به این سوال که پس از ارائه گزارش بازبینی فایل جلسه کمیسیون امنیت ملی به لاریجانی نظر وی راجع به این مسائل چه بوده است، تصریح کرد: من جمع‌بندی ایشان را هنوز دریافت نکرده ام، اما امیدواریم همه دست‌اندرکاران با صراحت و صداقت و سلامت نتیجه اقدامات خودشان را به مردم بگویند؛ همانطور که آقای ظریف نیز این کار را کرد.

وی در واکنش به برخی اظهارات که جلسه کمیسیون امنیت ملی را محرمانه عنوان می‌کنند، درباره ملاک محرمانه بودن یا نبودن جلسات کمیسیون ها گفت: من بعید می‌دانم در کمیسیون‌ها قاعده ای برای محرمانه بودن وجود داشته باشد؛ یا جلسات کمیسیونها با حضور دوسوم اعضا تشکیل می‌شود و رسمی است و یا غیررسمی. از لحاظ آیین‌نامه ای ما مسائل محرمانه در کمیسیون ها نداریم، مگر اینکه خود گوینده به صورت اخلاقی درخواست عدم انعکاس بخشی از سخنان خود را مطرح کند.

رنجبرزاده در پایان مجددا تاکید کرد: نباید مسائل پیش آمده را دستاویز دعواهای جناحی کرد، بلکه باید از این اظهارات و معنی آن، بعنوان نقطه انسجام برای مقابله با دشمنی آمریکا استفاده شود.

کد خبر 3858257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • شهروند IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
      0 0
      مطالب طبقه بندی شده در کمسیون امنیت ملی که نباید رسانه ای شود؟ اگراینطور بود که ضرورتی نداشت دراین محل برگزار شود در یک مسجد ویا حسینه هم میشد برگزار کرد؟ حرفهای آقای ظریف دراین جلسه عین صداقت وی را میرساند او وقتی از وزیر خارجه آمریکا که یک حقه است واقعیت را مطرح میکند باید تجربه ای باشد برای سایر مسئولین نظام نه اینکه حرفای این وزیر با صداقت را پیراهن عثمان کنند پس معلوم میشود اینجا کمسیون امنیت ملی نیست بلکه محلی است برای فتنه انگیزی و ایجاد اختلاف قرار نیست هر حرف و کاری که عمدی صورت نگرفته همه بدانند. یک دروازه بان خوب گاهی وقتها یک گل هم میخورد!
    • حجت IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
      0 0
      خیلی از غربگرا ها هنوز شیطان را نشناخته‌اند پخش صدای آقای ظریف اثبات کننده حرف درستی و صداقت سخن ولایت با مردم است که همآن حرف رسول خدا و خداست.
    • بنده خدا IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
      0 0
      این یک دونه با سوادی که کارش را هم بلد هم هست را بر دارید اینها همش نقشه دشمن است تمام با سوادها را بر می دارد یک بار دست دشمن با بمب دکتر بهشتی و دکتر چمرانها و امثالش را بر می دارد، یک بار دستش از استیضاح و اخراج بیرون می آید . خلاصه یکی یکی نخبه ها را بر می دارد. دکتر ظریف کارش را درست انجام داد شما بروید آن کسی که کم کاری کرد ودر زمان آن ما تحریم شدیم را محاکمه کنید. اگر در این زمان که گوشت شده کیلویی 54 هزار تومان ما یک میرزای شیرازی و یا مدرسها را داشتیم الان گوشت را حرام اعلام می کردند. حیف که نداریم.