۷ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۲۰

قائم مقام معاون فنی رسانه ملی:

بستر ایجاد «ایران کالا» در حال آماده‌سازی است/ یک خبر از رادیونما

بستر ایجاد «ایران کالا» در حال آماده‌سازی است/ یک خبر از رادیونما

محمد فهمی قائم مقام معاون فنی صدا و سیما اعلام کرد تا پایان سال رادیو نمای چهار شبکه دیگر راه اندازی می شود.

محمد فهمی قائم مقام معاون فنی رسانه ملی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به زیرساخت های فنی برای راه اندازی شبکه «ایران کالا» بیان کرد: بحث های تولید محتوا برای این شبکه در حال شکل گیری است و زمینه هایی برای استودیوهای تولید، استودیوهای پخش و بستر انتقال و انتشار در حال آماده سازی است.

وی درباره جانمایی این شبکه یادآور شد: بحث‌ اینکه این شبکه در چه بستری باید جانمایی شود انجام شده و بیشترین مساله اکنون تولید محتواست.

فهمی درباره اچ دی شدن شبکه های تلویزیونی نیز عنوان کرد: بحث اچ دی شدن شبکه ها به تغییرات زیادی در حوزه تولید محتوا و انتقال و انتشار نیاز دارد. هر شبکه اچ دی حدودا چهار برابر یک شبکه اس دی به ظرفیت نیاز دارد. از طرف دیگر در فضای تولید محتوا هم باید این قابلیت وجود داشته باشد که شبکه ها به اچ دی تبدیل شوند و سرمایه زیادی برای این منظور نیاز است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد شبکه ای از اس دی به اچ دی تبدیل شود باید زنجیره ای از تولیدات تغییر یابد. البته به طور رایج اینگونه نیست که وقتی شبکه ای اچ دی می شود همه محتوای آن اچ دی شود بلکه این اقدام به تدریج صورت گرفته و در یک بازه چند ساله همه تولیدات اچ دی می شود.

قائم مقام معاون فنی سازمان صداوسیما تصریح کرد: در حال حاضر برنامه ما برای اچ دی شدن شبکه های بعدی به جمع بندی نهایی نرسیده چون یک اقدام مدیریتی است.

فهمی در پایان درباره «رادیو نما» نیز یادآور شد: برنامه ما این است که تا پایان سال رادیو نمای چهار شبکه دیگر را هم راه انداری کنیم که البته این مساله هم تاحدودی به محتوای شبکه مربوط می شود.

کد خبر 3860368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha