روسیه: «دی میستورا» از نتایج نشست مسکو درباره سوریه حمایت می کند

روسیه: «دی میستورا» از نتایج نشست مسکو درباره سوریه حمایت می کند

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از نتایج نشست سه جانبه اخیر در مسکو که با حضور ایران، روسیه و ترکیه برگزار گردید حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در گفتگوی تلفنی با «سرگی لاوروف» وزیر خارجه روسیه از نتایج نشست سه جانبه اخیر در مسکو بین روسیه، ایران و ترکیه به منظور ایجاد حل سیاسی بحران سوریه حمایت کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: دی میستورا نتایج دیدار سه جانبه ۲۰ دسامبر بین وزرای خارجه و دفاع روسیه، ایران و ترکیه در مسکو را تایید و بر آمادگی سازمان ملل متحد برای سهیم شدن در اجرای این نتایج از جمله تهیه توافق بین دولت سوریه و معارضان پیرامون آتش بس و برگزاری مذاکرات در آستانه [پایتخت قزاقستان] تاکید کرد.

بنا بر بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاوروف و دی میستورا در این تماس تلفنی پیرامون تلاش های دسته جمعی برای آغاز روند حل سیاسی بحران سوریه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف همچنین در خصوص ادامه تماس ها پیرامون مسائل متعلق به اجرای توافقات روسیه، ایران و ترکیه در نشست سه جانبه مسکو توافق کردند.

گفتنی است که وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه در تاریخ ۲۰ دسامبر جاری نشست سه جانبه ای را به منظور بررسی اوضاع سوریه در مسکو برگزار کردند.

کد خبر 3863049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ت IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
      0 0
      ظاهرا روس ها دنبال معامله با کارت سوریه هستند و همه دستاوردها هم نابود بشه براشون فرقی نمی کنه یک بار آتش بس اجباری و قضیه خان طومان بسه