۹ دی ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷

امام جمعه اصفهان:

حکم سران فتنه پس از محاکمه بدون شک اعدام است

حکم سران فتنه پس از محاکمه بدون شک اعدام است

اصفهان - امام جمعه اصفهان گفت:به عنوان قاضی دیوان عالی کشور بر این نکته تاکید می‌کنم که حکم سران فتنه پس از محاکمه بدون شک اعدام است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد پیش از ظهر پنج‌شنبه در اجتماع روحانیون انقلابی اصفهان به مناسبت ۹ دی اظهار داشت: مطابق روایات دشمن زیرک است و کارهای خود را بر اساس برنامه‌ریزی دقیق و اصولی با پیشرفته‌ترین امکانات پیش می‌برد و بر این اساس روحانیت ما نیز باید به تکنولوژی روز مسلط و واقف باشد.

وی با بیان اینکه روحانیت انقلابی و دینی باید با بصیرت اهداف دشمنان را بشناسد و سخنرانی‌های خود را در راستای آگاهسازی مردم بر آنچه هدف دشمنان قرار گرفته پایه‌ریزی کند، بیان داشت: معنای ایجاد حکومت اسلامی این نیست که تمام انسان‌های آن از خطا مبرا هستند و همانگونه که اتفاقات داخلی یک قطار، ارتباطی به خوبی یا بدی ریل ندارد اشتباه مسئولان نیز به معنای بد بودن  جمهوری اسلامی نیست.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه رهبری، قانون اساسی و کفر ستیزی سه اصل نظام جمهوری اسلامی ایران است، ابراز داشت: در روایات ما بر زیر بار کفر نرفتن وسرتسلیم در برابر سلطه دشمنان  فرود نیاوردن تاکید بسیار شده است.

وی ادامه داد: همچنین خداوند در آیات قرآنی بر این مطلب تصریح داشته است که مسلمانان نباید اسرار خود را به دشمنان بگویند و پای آن‌ها را به خانه خود باز کنند چرا که دشمنان از هر راهی برای آسیب رساندن به مسلمانان استفاده می‌کنند و حتی در صورت دوستی مسلمانان هیچ گاه با آنها همراه نخواهند بود.

آیت الله طباطبائی‌نژاد با گرامیداشت حماسه نهم دی ماه گفت: برای برخی این سئوال مطرح است که چرا سران فتنه محاکمه نمی‌شوند، به عنوان قاضی دیوان عالی کشور بر این نکته تاکید می‌کنم که حکم این افراد پس از محاکمه بدون شک اعدام است.

تکلیف سران فتنه مشخص است

وی با بیان اینکه این افراد سعی در براندازی نظام ما و پایمال کردن خون شهدا داشتند و مفسد فی الارض محسوب می‌شوند، گفت: تکلیف این افراد مشخص است و تنها رافت نظام اسلامی به دلیل وجود برخی مسایل شامل حال آنها شده است بنابراین برخی بیهوده برای آزادی این افراد دست وپا زده و تلاش می‌کنند.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه وقف نوعی احسان ماندگار است که وجود انسان را جاویدان می‌کند، گفت: زمانی که فردی وقف می‌کند آثار آن را هرچند ناچیز در روز قیامت می‌بیند و بر این اساس روحانیون باید از تاثیرات وقف در از بین رفتن فقر با مردم سخن بگویند.

وی با بیان اینکه اگر مردم بدانند آنچه را وقف می‌کنند در مسیر درست استفاده می‌شود به این کار ترغیب می‌شوند، گفت: می‌توان وقوفات را در اختیار مردم گذارد تا رشد و نمو بهتری داشته باشد.

کد خبر 3863269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha