بشار اسد:

شکست تروریست ها در حلب گام مهمی در راستای پایان دادن به جنگ است

شکست تروریست ها در حلب گام مهمی در راستای پایان دادن به جنگ است

رئیس جمهوری سوریه در گفتگویی اعلام کرد که شکست تروریست ها در حلب گام مهمی در راستای پایان دادن به جنگ است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با شبکه ۵ تلویزیون ایتالیا با اشاره به نزدیکی روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا تصریح کرد: اگر ترامپ به آنچه در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده است، جامه عمل بپوشاند می توان امیدوار بود که بحران سوریه و درگیری های مسلحانه در این کشور نیز حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه تروریسم مدرن ریشه در وهابیت دارد، افزود: چنانچه بخواهیم معضل تروریسم از بین برود باید ریشه های آن را خشکانده و ایدئولوژی وهابیسم را  نیز از بین برد.

رئیس جمهوری سوریه همچنین با اشاره به اینکه به روی کار آمدن ترامپ نگاه احتیاط آمیز داریم، گفت: هنوز نمی دانیم که رئیس جمهوری جدید آمریکا چه سیاست دقیقی را در قبال خاورمیانه در پیش خواهد گرفت، از همین رو باید تمام جوانب احتیاط را رعایت کنیم. 

اسد همچنین خاطرنشان کرد: چنانچه مناسبات مسکو- واشنگتن بهبود پیدا کند می توان نسبت به اوضاع آتی در سوریه امیدوارتر بود.

رئیس جمهوری سوریه با انتقاد از غرب به علت حمایت از گروههای تروریستی اظهار داشت: مسائل مربوط به تروریسم در اروپا در این مدت هیچ تغییری نداشته است و به نظر می رسد که غرب درصدد تغییر نیز نیست.

وی از قطر، عربستان، ترکیه و دولت های غربی به خاطر حمایت از تروریست ها در سوریه انتقاد و اعلام کرد: شکست تروریست ها در حلب گام مهمی در راستای پایان دادن به جنگ است. هنگامی که تروریست ها از حمایت های خارجی برخوردار نباشند رهایی از آنها در مناطق مختلف سوریه اصلا دشوار نیست. در این صورت ما می توانیم از پایان جنگ سخن بگوییم.

کد خبر 3863739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha