۱۱ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶

معجزه وجود دارد

معجزه وجود دارد

کتاب «معجزه وجود دارد» نوشته دکتر برایان ال ‌وایس با ترجمه زهره زاهدی از سوی نشر آینده درخشان به تازگی وارد بازار کتاب شده‌ است.

به گزارش خبرنگار مهر، «معجزه وجود دارد» اثر جدید دکتر برایان ال وایس است. از برایان وایس کتاب‌های «تنها عشق حقیقت دارد» و «استادان بسیار زندگی‌های بسیار» به فارسی ترجمه شده‌اند که «استادان بسیار زندگی‌های بسیار در سال ۲۰۱۰ در لیست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت. برایان ال‌وایس از گذشته درمانی به عنوان روشی برای معالجه‌ی بیماران استفاده می‌کند و نتایج درمان بر روی تعداد زیادی از بیماران را در کتاب جدیدش به نام «معجزه وجود دارد» آورده است.

روانشناسان معتقدند خاطرات به جا مانده از گذشته در هر شرایطی چه تلخ باشند و چه شیرین، همواره فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند و بر زندگی و تمامی لحظات ما اثر می‌گذارند. فروید به عنوان چهره‌ای اثر گذار در روانکاوی بر این باور است که بسیاری از احساسات، هیجانات و رفتارهای کنونی ما تحت تاثیر گذشته و اتفاقاتی است که در زمان‌های دیگری برایمان پیش آمده است. این خاطرات به ظاهر فراموش شده، اما در ناخودآگاه ما تا ابد باقی خواهد ماند و در زمان‌هایی به بخش خودآگاه منتقل می‌شود، و رفتار، خلق و خو و حتی نگرش ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. بر همین مبنا «گذشته درمانی» به عنوان روشی علمی برای درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی در سراسر دنیا استفاده می‌شود و از طریق آن بسیاری از آلام مراجعان کاهش یافته است.

دکتر ال‌والیس که از این روش برای درمان بیماران خود استفاده کرده، در کنار بیان تجربیاتش در این کتاب به ما می‌گوید که با استفاده از «گذشته درمانی» در کنار معالجه بیماران توانسته به علت خلقت انسان پی برد و پاسخی برای پرسش ابدی «ز کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بود؟» یافته است.

کتاب «معجزه وجود دارد» پر است از داستان‌های باورنکردنی اما حقیقی، این داستان‌های واقعی می‌تواند به ما در بالا بردن کیفیت زندگی، مقابله با ترس از مرگ و احساسِ خوشبختیِ بیشتر در لحظه کمک کند. برخی از منتقدان کتاب معتقدند این اثر به شکل غیرقابل باوری به ما در تسکین دردهایمان کمک می‌کند.

بر اساس این گزارش، جشن امضای کتاب «معجزه وجود دارد» با حضور مترجم این کتاب روز چهارشنبه پانزدهم دی ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ در کتابفروشی جیحون واقع در خیابان انقلاب روبروی دانشگاه تهران شماره ۱۲۹۲ برگزار می‌شود.

کتاب «معجزه وجود دارد» نوشته دکتر برایان ال ‌وایس با ترجمه زهره زاهدی از سوی نشر آینده درخشان با قطع رقعی و تیراژ ۱۵۰۰ نسخه به قیمت ۲۹ هزار تومان در ۴۰۰ صفحه به چاپ رسیده است.

کد خبر 3864200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha