۱۳ دی ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱

شون اسپایسر:

انتقام سیاسی یا پاسخ دیپلماتیک؟ تحریم روسیه اقدامی نامناسب بود

انتقام سیاسی یا پاسخ دیپلماتیک؟ تحریم روسیه اقدامی نامناسب بود

مشاور رئیس جمهوری منتخب آمریکا با توجه به گستردگی تحریم های آمریکایی اتخاذ شده علیه روسیه در خصوص متناسب بودن آنها با اتهامات نسبت داده شده به مسکو، ابراز تردید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «شون اسپایسر» از مشاورین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا که به زودی عهده دار سمت سخنگوی کاخ سفید می شود در مصاحبه با خبرگزاری «ای بی سی»، اخراج ۳۵ دیپلمات روسی از خاک آمریکا را تنبیهی نامتناسب توصیف کرد.

به گفته وی، ترامپ این هفته از نهادهای اطلاعاتی آمریکا سوالاتی را در خصوص تحریم های اعمال شده بر نهادهای اطلاعاتی روسیه و همچنین تعطیلی دو ساختمان متعلق به روس ها، خواهد پرسید.

اسپایسر در این باره گفت: یکی از پرسش های ترامپ پیرامون این موضوع خواهد بود که چرا دامنه این اقدام تنبیهی تا به این حد گسترده است. با توجه به تعداد دیپلمات های اخراجی و تعطیلی دو سایت، سوال این است که آیا تصمیم اتخاذ شده متناسب با اقدامات (نسبت داده شده به روسیه) بوده است؟ شاید متناسب بوده و شاید هم نبوده اما به هر حال این موضوع نیازمند تامل است.

ترامپ هم شب سال نو میلادی، در خصوص شتابزدگی و تعجیل در متهم جلوه دادن روسیه به حملات سایبری علیه سیاستمداران آمریکایی (به طور خاص دموکرات ها)، هشدار داده بود.

وی در این باره گفت: اتهام زنی آن هم وقتی مطمئن نیستیم، ناعادلانه است. این (حمله سایبری) می تواند کار اشخاص دیگری باشد. من چیزهایی را می دانم که بقیه از آن مطلع نیستند و به همین دلیل هم نمی توانیم با اطمینان اظهار نظر کنیم.

در پاسخ به این سوال که اطلاعات وی شامل چه مواردی می شود، ترامپ گفت در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از این امر مطلع می شوید.

به گفته اسپایسر، چین هم در سال ۲۰۱۵ میلادی متهم به حمله سایبری گسترده علیه شمار زیادی از کارمندان آمریکایی شد. اما هیچ اقدام تنبیهی در این خصوص صورت نگرفت. حال سوال این است که آیا در مورد روسیه، انتقام سیاسی جای پاسخ دیپلماتیک را گرفته است؟   

قرار است دولت اوباما گزارشی پیرامون «تلاشهای روسیه برای مداخله در انتخابات آمریکا و همچنین فعالیتهای مخرب سایبری در چرخه انتخاباتی آمریکا» به کنگره ارائه کند.

این در حالی است که روسیه به طور مکرر هرگونه اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده است.

کد خبر 3866299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha