۱۵ دی ۱۳۹۵، ۸:۴۳

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

انتشار «غریبه و دریا»/ نویسنده‌ها، فضاهای هری پاتری می‌پسندند

انتشار «غریبه و دریا»/ نویسنده‌ها، فضاهای هری پاتری می‌پسندند

نویسنده رمان «غریبه و دریا» گفت: آنچه درباره ایران نوشته می‌شود، چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. از این رو نویسندگان به داستان‌های خیالی و فضاهای هری پاتری روی آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال‌الدین اکرمی در جدیدترین رمان خود، «غریبه و دریا»، داستان پسری به اسم دُرمحمد را روایت می‌کند؛ پسر نوجوانی که همراه خواهرش در لنجی شکسته نزدیک چابهار زندگی می‌کند.

داستان دُرمحمد از جایی آغاز می‌شود که او مرد غریبه‌ای را از دریا نجات می‌دهد. ارتباط او با مرد غریبه عمیق می‌شود و دُرمحمد می‌فهمد که غریبه در پی یافتن چیزی است.

بخشی از این رمان نیز به درگیری عاطفی دُرمحمد با دختری به نام درنا می‌پردازد: «صدای تاپ تاپ قلب دُرمحمد را مرغ‌های دریایی هم می‌شنیدند. آرام در اتاقک لنج شکسته را باز کرد. ناگهان سرجایش میخکوب شد. کسی که وسط اتاقک ایستاده بود، درنا نبود. غریبه بود.»

جمال‌الدین اکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: «غریبه و دریا» سومین رمان از سه گانه من درباره چابهار در استان سیستان و بلوچستان است. «دل به دریا» و «پسران دریا» عنوان دو رمان دیگر است که حاصل تبعید خودخواسته من به این شهر بندری است.

این نویسنده کودک و نوجوان به ضرورت نوشتن درباره شهرهای مختلف ایران و فرهنگ و آداب و رسوم ان اشاره و بیان کرد: آنچه درباره ایران می‌نویسیم چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. همه دنبال داستان‌های هری پاتری و فضاهای تخیلی هستند. در حالی که گوشه گوشه ایران، پر از قصه‌های جالب و شنیدنی است که نویسندگان باید آن را بشناسند و به کودکان و نوجوانان معرفی کنند. برای مثال شهری چون چابهار، ترکیبی از سه فرهنگ بلوچ، آفریقایی و اروپایی (به واسطه وجود پرتغالی‌ها) است اما نویسنده درباره آن ننوشته است.

رمان ۱۷۴ صفحه دارد و  با قیمت ۵‌هزار و ۵۰۰ تومان قابل خریداری از تمامی فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است.

کد خبر 3867375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha