۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱

هم برانکو ضرر کرد هم کی روش و هم ایران؛

کی روش در پیله، فدراسیون بدون اعتماد به نفس!

کی روش در پیله، فدراسیون بدون اعتماد به نفس!

اگر فدراسیون فوتبال ایران اعتمادسازی صحیحی با کی روش داشت و اگر کی روش درون پیله نرفته بود امروز جانشین اردوی امارات و بازی دوستانه را داشتیم و برانکو هم دلیلی برای حمله به کی روش نداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، صرف نظر از اینکه کی روش امروز و پس از لغو دیدار با مراکش می تواند دلخور باشد. صرف نظر از اینکه اردوی بدون لژیونر هم می تواند دست آوردهایی داشته باشد و زمین و زمان خوبی را برای تیم ملی ایران فراهم کند و صرف نظر از کلیه موارد فوتبالی و فنی باید گفت فدراسیون فوتبال ایران از اعتماد به نفس خوبی برای ورود به موارد تیم ملی برخوردار نیست.

در واقع باید تاکید کرد حتی درگیری برانکو با کی روش و حرف هایی که او بر زبان می آورد هم در بخش عمده ای به فدراسیون فوتبال بر می گردد. فدراسیون فوتبالی که نمی تواند بین باشگاه ها و تیم ملی توازن برقرار کند و اردوی ارمنستان تیم ملی را لغو می کند تا پرسپولیس به اردوی اوکراین برود و یا جانشینی برای اردوی تایلند نمی تواند پیدا کند و در مجموع با کی روش هم نمی تواند به اوج هماهنگی برسد و تبادل نظر داشته باشد.

سفر امارات ایران عملا در بسیاری از موارد به مشکل برخورد کرد که مهم ترین آنها از دست رفتن بازی مهم و موثر با مراکش بود. در واقع باید تاکید کرد که بخش بزرگی از خواسته های کی روش در این اردو نابود شد و باز هم نقشه دوم برای این موضوع نداشتیم و نتوانستیم خواسته های کی روش را بر آورده کنیم.

برخی در این رابطه می گویند کی روش می خواهد فقط خودش تصمیم بگیرد و هر بازی در هرمکانی که خودش می خواهد را برگزار کند و هیچ کس دیگری در این رابطه نه نظر بدهد و نه دخالت کند. این موضوع البته بد نیست اما اشکالش وقتی مشخص می شود که پادشاه تایلند فوت می کند و اردوی این کشور روی هوا می رود و یا اماراتی ها بد عهدی می کنند و اجازه نمی دهند تیم ملی ایران با مراکش مسابقه بدهد.

در چنین روزهایی است که متحد بودن فدراسیون و کی روش می تواند همه چیز را عوض کند، می تواند اردوی ایران را از امارات به عمان یا قطر ببرد و یک دیدار تدارکاتی خوب هم جور کند اما تک بعدی رفتار کردن کی روش و یا عدم اعتماد سازی فدراسیون فوتبال نمی تواند این مسیر را درست جلو ببرد و کی روش می ماند و یک اردوی فشل و البته اعتراض هایی که با وجود متضرر شدن تیم ملی به دنبال کی روش است.

امارات رفتار درستی نداشت، این امکان وجود داشت که از یک ماه قبل که به صورت رسمی یا غیر رسمی این برخورد را دیدیم اردوی جانشین را در اختیار کی روش قرار می دادیم تا تیم ملی کشورمان به منطقه ای پا نگذارد که عملا نمی خواهد از ما پذیرایی کند.

در چنین فضایی اگر فدراسیون فوتبال با کی روش رابطه محکم و درستی داشت این همه اتفاق رخ نمی داد اما عدم ارتباط درست و عدم وجود اعتماد و البته درون گرایی کی روش و تک  نوازی او به دلیل عدم وجود اعتماد بین طرفین مسیر را به سمتی برده که امروز نه کی روش به هدف خود رسیده نه آنطور که باید و شاید احترام ایران حفظ شده و نه اردو آن اردویی شد که کی روش و تیم ملی ایران لازم داشتند.

کد خبر 3867495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha