۱۵ دی ۱۳۹۵، ۹:۵۲

حمله دیپلمات کهنه کار به دولت لندن؛

ایوان راجرز: با سیاست مبهم لندن در خصوص برگزیت مقابله کنید

ایوان راجرز: با سیاست مبهم لندن در خصوص برگزیت مقابله کنید

دیپلمات انگلیسی که با استعفا از سمت خود به عنوان نماینده بریتانیا در اتحادیه اروپا، دولت لندن را غافلگیر کرد؛ همتایان اروپایی را به مواجهه با سیاست های مبهم لندن در قبال برگزیت فرا خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «ایوان راجرز» نماینده انگلیس در اتحادیه اروپا که دیروز سه شنبه خبری مبنی بر استعفای وی منتشر شد، در نامه ای سرگشاده خطاب به دیگر همتایان اروپایی، آنها را به مقابله با سیاست های مبهم (در خصوص برگزیت) و عدم ترس از افشای حقایقی که ممکن است به مذاق اهل قدرت خوش نیاید، فرا خواند.

گفتنی است که دوره خدمت وی قرار بود در ماه اکتبر سال میلادی جاری (۲۰۱۷) خاتمه یابد و شتاب او برای پایان دادن به این زمان اگرچه مورد استقبال طرفداران برگزیت قرار گرفت، حامیان تداوم حضور در اتحادیه اروپا را نیز به همان اندازه دلسرد کرد.

آنگونه که از نقل قول ها بر می آید، راجرز کسی بود که می گفت تا ۱۰ سال برای حصول توافق برای خروج از اتحادیه اروپا زمان لازم است.

وی در یادداشت خود خطاب به دیگر نمایندگان اتحادیه اروپا خواهان گوش سپردن آنها به دیدگاه های صریح و بعضا ناراحت کننده دیگران شد.

راجرز همچنین خطاب به دولت «ترزا می» نخست وزیری انگلستان گفت که تنها با تکیه بر بهترین تجربیات، قادر به حصول بهترین دستاوردها برای بریتانیا خواهند بود.

اگرچه وی در یادداشت خود مستقیما از شخص خاصی نام نبرد، اما روی صحبت او به طور مشخص با «داونینیگ استریت» و ساکن خانه شماره ۱۰ یعنی ترزا می بود.

راجرز در بخشی از یادداشت خود می نویسد: امیدوارم به مقابله خود با استدلال های مغرضانه و سیاست های مبهم ادامه دهید و هرگز ترسی از گفتن حقایق به اهل قدرت نداشته باشید. امیدوارم در شرایطی که مجبور به انتقال پیامی هستید که (اهل قدرت) گوش شنوایی برایش ندارند، از یکدیگر حمایت کنید.

وی در خصوص مذاکرات پیش روی بریتانیا و اتحادیه اروپا درباره برگزیت که از اواخر ماه میلادی می آغاز خواهد شد نیز از تجربه اندک سیاستمداران انگلیسی برای مذاکره چند جانبه در این زمینه سخن گفت.

کد خبر 3868241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha