۱۵ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۰۰

نکوداشت شهدای دانشجو برگزار شد/ ماجرای شهید شدن سعید حدادیان

نکوداشت شهدای دانشجو برگزار شد/ ماجرای شهید شدن سعید حدادیان

مراسم نکوداشت شهدای دانشجو یادواره شهید علم الهدی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر مراسم نکوداشت شهدای دانشجو یادواره شهید علم الهدی و همچنین گرامیداشت یاد و شهدای دانشجوی مدافع حرم عصر امروز چهارشنبه ۱۵ دی با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

ابتدای این مراسم با شعرخوانی حمیدرضا برقعی همراه بود سپس حجت الاسلام علم الهدی برادر شهید سید حسین علم الهدی گفت: فرهنگ مقاومت همان پرچم توحید انبیا است و مقابلش دشمنان و طاغوت قرار دارند.

یکی از تدابیر شهید علم الهدی در روز اول جنگ این بود که اهواز را به ۲۲ منطقه تقسیم کرد. به ای ترتیب درهای مساجد باز شد و شورای مقاومت در اهواز تشکیل شد.

وی افزود: امتیاز ما در آن زمان این بود که شورای مقاومت در مساجد و توسط نیروهای مردمی تشکیل شد و سراغ پادگانها نرفتیم. روز ۱۵ دی  اولین امتیاز موفقیت آمیز رزمندگان به ثمر رسید و رهبر عزیزمان بهترین راوی وقایع هویزه است.

برادر شهید علم الهدی در ادامه گفت: رهبر انقلاب می توانند آن ماجرا را برای شما تعریف کنند که نیروهای مقاومت در اهواز و هویزه پیاده بودند و حتی یک وسیله نقلیه نداشتند اما توانستند ۸۰۰ نفر از نیروهای عراقی را با آن حد امکانات اسیر کنند البته فردای آن روز همگی شهید شدند ولی این شهادت نقطه عطفی در جنگ ما شد و اگر تا آن روز نیروهای مختلف از هر شهر دو نفر دو نفر به جبهه می آمدند بعد از فردای ۱۵ دی از هر شهر دو گردان یا سه گردان به جبهه می آمد.

ادامه این مراسم با مداحی سعید حدادیان همراه بود که پیش از مداحی گفت: یکی از کارهای من در زمان کودکی و نوجوانی اجرای تئاتر بود. هنوز هم بعضی وقت ها به سیمای جمهوری اسلامی ایران زنگ می زنم و بازی برخی بازیگران تمجید می کنم و از آنها دعوت می کنم به جلسه ام بیایند. اخیرا هم به یکی از مجریان سیما پیامک زدم و به او آفرین گفتم که بت لباس را شکانده و با ساده پوشی برنامه اش را اجرا کرد.

حدادیان گفت: مدعی بود در فکر بودم که بعد از ۳۰ سال دوباره به سراغ بازیگری بروم یا نه. امروز وقتی دیدم که سید جواد هاشمی در این برنامه شعر می خواند و مداحی می کنم ترغیب شدم به سراغ بازیگری بروم.

این مداح با طرح این پرسش از جمعیت «که آیا ماجرای شهید شدنم را برایتان تعریف کرده ام» گفت: در عملیات مرصاد یک تیر مستقیم به پیشانی من خورد و چشمانم را بستم و منتظر شدم تا امام حسین(ع) را ببینم اما ایشان را ندیدم. با خود گفتم لابد ابتدا حوریان بهشتی به سراغم می آیند اما آنها هم نیامدند. بعد از چند ثانیه چشمانم را باز کردم و متوجه شدم تیری که به پیشانی ام خورده تا آخرین حد توان خود پیش آمده و فقط به پیشانی ام چسبیده است.

وی در پایان سخنانش و پیش از آغاز مداحی اش گفت: شهید علم الهدی در عرصه سیاست کمتر از مجاهدت هایش زحمت نکشیده و با مرور زندگی او می توان معنی واقعی جوان انقلابی را متوجه شد.
تقدیر از خانواده شهدا و اجرای حامد زمانی از دیگر بخش های این برنامه بود.

کد خبر 3869002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha