۱۶ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۵۲

با حضور آیت الله علوی گرگانی؛

۳ جلد کتاب گلشن ابرار رونمایی شد

۳ جلد کتاب گلشن ابرار رونمایی شد

قم - سه جلد کتاب گلشن ابرار توسط پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با حضور آیت الله علوی گرگانی در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی قبل از ظهر پنج‌شنبه در مراسم رونمایی جلد یازدهم، دوازدهم و سیزدهم کتاب گلشن ابرار و جلد اول و دوم گلشن بانوان که به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تألیف شده است طی سخنانی گفت: ذکر نام صالحین و تألیف زندگانی علما و بزرگان شیعه اقدام بسیار خوبی است.

وی ادامه داد: تألیف چنین کتاب‌هایی موجب تشویق دیگران شده و آنها متوجه می‌شوند که افراد صاحب علم و کمال جایگاه خاصی در جامعه داشته و مورد علاقه مردم هستند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه آثار رسیده از گذشته تنها یک دهم آنچه است که تألیف شده بیان داشت: وقتی در گوشه و کنار کتابی از بزرگان گذشته به دست ما می‌رسد متوجه می‌شویم که آنها افرادی ذوالفنون بوده و به بسیاری از علوم آشنایی داشته‌اند.

وی تأکید کرد: برکات علما و فرهیختگان گذشته و آثار آنها در عصر ما کاملا مشهود است و ما امروز متوجه می‌شویم که این بزرگان چه شخصیت‌های برجسته‌ای بوده‌اند.

یادآور می‌شود: کتاب گلشن ابرار شامل زندگی نامه و آثار علما و بزرگان شیعه است و همچنین در کتاب گلشن بانوان نیز به بانوان محدثه و فرهیختگان جهان شیعه پرداخته شده که در دو جلد رونمایی شده شخصیت ۲۸ بانوی محدثه مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر 3869403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha