۱۷ دی ۱۳۹۵، ۹:۰۶

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

ارتباط با آمریکا راه حل مشکلات نیست/ ده ها مذاکره بی نتیجه داشتیم

ارتباط با آمریکا راه حل مشکلات نیست/ ده ها مذاکره بی نتیجه داشتیم

ایلام-دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ارتباط با آمریکا راه حل مشکلات کشور نیست، گفت: همه باید به دنبال احیای ارزش‌های انقلاب باشیم تا دستاوردهای آن آسیب نبینند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی پنجشنبه شب در همایش سیاسی فرماندهان و مسئولان سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: ما در جاهایی پیروز شدیم که باارزش‌های انقلاب همراه بوده است، اما درجاهایی که ارزش‌های انقلاب را راه ندادیم، شکست‌خورده‌ایم.

وی عنوان کرد: دولت‌هایی که با کمک لیبرال‌ها و تکنوکرات ها اقتصاد را مدیریت کرده‌اند، ارزش‌های انقلاب و اعتمادبه‌نفس را در نظر نگرفته‌اند و موجب عقب افتادن مردم شده‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه ۱۰ سال است که رهبر بزرگوار شعار سال‌ها را به نام و عنوان اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند، گفت: اما در سال اقدام و عمل، بیکاری از ۱۰ درصد به ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: می‌خواهند حل مشکلات را به حل شدن مشکل ارتباط با آمریکا گره بزنند، اما نتیجه ده‌ها بار مذاکره در سطح وزیر خارجه در مسئله هسته‌ای با آمریکایی‌ها چه شد؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آنها به تعهدات خود حتی آن‌هایی که روی کاغذ آمده بود، وفا نکردند. بله این راه ما نیست چراکه چهار بار از اول انقلاب با آمریکایی‌ها حرف زدیم و نتیجه نگرفتیم.

وی افزود: اگر این راه ما را موفق می‌کرد باید در زمان قاجار با انگلیسی‌ها و در زمان پهلوی با آمریکایی‌ها موفق می‌شدیم، راه نجات و موفقیت ما این است که اجازه بدهند ارزش‌های انقلاب و اعتمادبه‌نفس وارد اقتصاد و تجارت و صنعت بشود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: نباید این مردم مشکل اقتصاد و معیشت داشته باشند، در چیزهای عادی نباید عقب باشیم در حالیکه موشک ها و هواپیماهای بدون خلبان ما و دانشمندان ما در علوم هسته ای پیشتاز جهان هستند.

رضایی اظهار داشت: سربازان ما در ساحل مدیترانه می‌جنگند درحالی‌که در پشت جبهه مردم ما از بیکاری و مشکلات اقتصادی زیر فشار هستند، می‌خواهم بگویم که پاسداران انقلاب نمی‌توانند نسبت به گرفتاری‌های مردم بی‌تفاوت باشند. توجه سپاه به محرومیت‌زدایی استان‌ها خوب است اما مگر با این پول‌ها همه روستاها آباد می‌شود؟

دنبال پست و منصب‌ نیستم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنده دوباره لباس سپاه را پوشیدم و گفتم که دنبال پست و منصب‌ نیستم، ان شا الله توفیق شهادت و جانبازی نصیب من شود که قابل مقایسه با این عنوان‌ها و مقام‌ها نیست.

وی بیان داشت: ما به دنبال سیاست‌بازی غربی نیستیم اما سیاست اسلامی برای دلسوزان انقلاب است تا سنگرهای فتح نشده انقلاب را به دست بیاورند و جمهوری اسلامی را در همه شئون مستقر و نگرانی‌های رهبر معظم را رفع کنند.

رضایی گفت: خاطرات زیادی از ایلام دارم، روزهای سخت ملت ایران بود و ایلامی‌ها غیرت خود را در آن روزها نشان دادند.

وی ادامه داد: روزهایی بود که سراسر ایلام بمباران می‌شد و مردم ایلام دو شهر داشتند، شهری در کوه و شهری در دشت، شهری با ساختمان و شهری با چادر.

رضایی با اشاره به اینکه بنای این مردم بر مقاومت و ایستادگی بود، گفت: یکی از روزهایی که من از تنگه پایین آمدم دیدم که براثر آتش بار دشمن، درختان و مزارع این منطقه در حال سوختن است، این مردم ماندند و ماندند و دشمن را به ذلت کشاندند و از کشورشان بیرون راندند.

وی تصریح کرد: درود خدا بر شهدا و جانبازان و آیت‌الله حیدری باد که مردانه مردم را بسیج کرد و از مردم ایلام سپاه و ارتش و لشکر ساخت ازجمله عشایری که از روز اول در سنگر اسلام از انقلاب و جمهوری اسلامی دفاع کردند و در اثر این حضور درصحنه، ما به اوج اقتدار در منطقه رسیدیم.

کد خبر 3869753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha