۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸

معاون وظیفه عمومی ناجا استان کرمانشاه مطرح کرد:

محدودیت‌های اعمال شده برای مشمولین غایب وظیفه عمومی

محدودیت‌های اعمال شده برای مشمولین غایب وظیفه عمومی

کرمانشاه- معاون وظیفه عمومی ناجا استان کرمانشاه محدودیت‌های اعمال شده برای مشمولین غایب وظیفه عمومی را تشریح کرد و از برخورد سلبی با متخلفین در این زمینه توسط نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ زندی در نشست خبری با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز شنبه در محل معاونت وظیفه عمومی ناجا استان کرمانشاه برگزار شد، به بیان برخی محدودیت ها در خصوص مشمولین نظام وظیفه پرداخت و گفت: طبق ماده ۶۳ قانون وظیفه عمومی، استخدام کنندگان مشمولین غایب در وزارت خانه ها، موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادها برای بار اول و دوم به کسر نصف حقوق از ۶ ماه الی یک سال و در صورت تکرار ۳ مورد یا بیشتر به انفصال دائم محکوم می شوند.

وی افزود: کسانی که به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی یا غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنیادها، مغازه ها و غیره به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی و وزارتخانه تعاون محاکمه و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

زندی خاطر نشان کرد: در این راستا مجازات افراد برای بار اول مبلغ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در صورت تکرار بیش از ۲ مورد ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جریمه و توسط نیروی انتظامی برای افراد پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

معاون وظیفه عمومی ناجا استان کرمانشاه اظهار داشت: طبق ماده ۵۸ مکرر قانون وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنها اقدام کنند.

وی یادآور شد: توسط یک گروه کاری در نیروی انتظامی در خصوص به کارگیری مشمولان غایب در کارگاه ها و موسسات دولتی و غیر دولتی بازدید میدانی به عمل خواهد آمد و در صورت مشاهده برابر قانون با آنها برخورد  خواهد شد.

زندی با بیان اینکه به مشمولین غایب هیچگونه خدماتی ارائه نخواهد شد، بیان داشت: کلیه شرایط معافیت پزشکی جهت اطلاع‌رسانی بر روی سایت www.vazifeh.pollice.ir   بارگزاری شده است و یا متقاضیان می توانند با شماره تماس ۰۹۶۴۸ تماس بگیرند و همچنین سامانه پیامکی ۱۱۰۲۰۶۰۱۰ آماده پاسخگویی به مشمولان است.

وی در ادامه ابراز داشت: مشمولانی که معافیت پزشکی گرفته اند در صورت بهبود کامل می توانند درخواست ابطال کارت معافیت پزشکی کنند و برای انجام خدمت سربازی اعزام شوند.

معاون وظیفه عمومی ناجا استان کرمانشاه تصریح کرد: تغییر ضوابط دانشجویان انصرافی جهت طرح خرید مشمولان غایب که زمان انصراف آنها ۳۱/۶/۹۳ بود، تاریخ به ۳۱/۶/۹۵ تغییر یافته است.

وی اذعان داشت: مشمولان غایبی که دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان هستند در صورت تایید نوع و شدت معلولیت توسط بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی بخشیده می شوند.

زندی در خصوص دریافت گواهینامه رانندگی توسط مشمولین غایب گفت: این افراد در صورت پرداخت نصف اقساط جریمه نقدی با تایید معاونت وظیفه عمومی می توانند گواهینامه رانندگی دریافت کنند.

وی اشاره ای به میزان جریمه مشمولین غایب داشت و خاطر نشان کرد: مشمولانی که ۸ سال غیبت دارند در طرح خرید خدمت با مراجعه به پلیس بعلاوه ۱۰ مراجعه کنند و ۳۰ درصد از جریمه را به صورت نقدی و مابقی را به صورت اقساط پرداخت کنند.

 به گفته زندی این میزان جریمه در افراد زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم ۲۰ میلیون تومان، لیسانس ۲۵ میلیون تومان، فوق لیسانس ۳۰ میلیون تومان، پزشک عمومی ۳۰ میلیون تومان، دکترای پزشکی ۴۰ میلیون تومان، دکترای غیزر پزشکی ۳۰ میلیون تومان، پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان است.

معاون وظیفه عمومی ناجا استان کرمانشاه افزود: چنانچه مازاد بر ۸ سال غیبت داشته باشند به ازای هر سال جریمه آنها ۱۰ درصد بیشتر است و از افراد متاهل ۵ درصد و به ازای هر فرزند ۵ درصد این مبلغ کاهش می یابد.

زندی در پایان میزان استقبال مردم استان کرمانشاه در بحث خرید خدمت مشمولین غایب را بسیار چشمگیر دانست.

کد خبر 3870548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha