در قالب جایزه مصطفی(ص)؛

مسابقه دانش‌آموزی نور بین­ المللی شد

مسابقه دانش‌آموزی نور بین­ المللی شد

مسابقه دانش‌آموزی نور، با ایجاد امکان ثبت­ نام از دانش‌آموزان کشورهای فارسی زبان منطقه از جمله افغانستان در وبسایت جایزه مصطفی(ص)، بین­ المللی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع ­رسانی جایزه مصطفی(ص)، دومین مسابقه دانش‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور جکی یینگ، از ابتدای آذرماه با ثبت نام از متقاضیان فعالیت خود را آغاز کرده است.

این مسابقه در سال ۹۵ با موضوع ساخت فیلم‌های ۶۰ ثانیه‌ای از انجام آزمایش­های علمی گروه‌های دانش‌آموزی طرح‌ریزی شده است. آزمایش‌ها می‌تواند در تمامی حوزه‌های علمی همچون فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، ریاضیات، نجوم و یا ترکیبی از علوم مختلف باشد.

همچنین مسابقه دانش‌آموزی نور، امکان و شرایط حضور دانش‌آموزان فارسی زبان منطقه از جمله افغانستان را هم فراهم کرده است. این مسابقه از طریق مجموعه ­های علمی، فرهنگی و آموزشی اطلاع­ رسانی شده و دانش‌آموزان فارسی زبان می‌توانند در فضایی علمی و دوستانه با هم رقابت کنند.

نخستین دوره مسابقه دانش ­آموزی نور؛ گرامیداشت ابن هیثم در سطح مدارس ایران برگزار شد و در دومین دوره نیز کشورهای فارسی زبان منطقه را پوشش می ­دهد. این مسابقه مشارکت کلیه دانش آموزان جهان اسلام را در دوره­ های آتی برنامه­ ریزی کرده است.

پروفسور جکی یینگ برنده جایزۀ سال ۲۰۱۵ مصطفی(ص) در حوزۀ علم و فناوری نانوزیستی در سال ۲۰۱۵ بوده است که این دوره از مسابقه گرامیداشت این دانشمند شهیر مسلمان است.

کد خبر 3870598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha