۲۰ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۱۹

اسکاتلند:

برگزاری همه پرسی در خصوص عضویت اتحادیه اروپا منتفی است

برگزاری همه پرسی در خصوص عضویت اتحادیه اروپا منتفی است

وزیر اول اسکاتلند از منتفی شدن احتمال برگزاری همه پرسی عمومی در این کشور در خصوص ماندن و یا ترک اتحادیه اروپا پس از رخداد برگزیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «نیکلا استرجن»، وزیر اول اسکاتلند برگزاری همه پرسی جدیدی در خصوص جدایی از اتحادیه اروپا در پی اجرایی شدن برگزیت  در سال جاری میلادی را منتفی دانست.

بر اساس این گزارش، «استرجن» گفت: هیچ همه پرسی برای استقلال در سال ۲۰۱۷ برگزار نخواهد شد. من فکر نمی کنم کسی چنین فکری کند.

وی که با شبکه تلویزیونی اس تی وی مصاحبه می کرد، ماندن اسکاتلند در بازار واحد اروپا را علیرغم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اصلی ضروری دانست و دلیل اهمیت این موضوع را تاثیر اتحادیه اروپا بر بازار کار، مشاغل و سرمایه گذاری اسکاتلند عنوان کرد.

«استرجن» دلیل مخالفت خود با تصمیم به برگزاری همه پرسی در اسکاتلند را منتفی شدن آنچه وی برگزیت سخت نامید، دانست. گفته می شود منظور وی از عبارت «برگزیت سخت»، قطع کامل روابط تجاری بریتانیا با اروپا بوده است.

لازم به یادآوری است، وزیر اول اسکاتلند پیشتر در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که احتمال دارد بار دیگر جهت ماندن و یا ترک اتحادیه اروپا در کشورش همه پرسی عمومی برگزار شود.

کد خبر 3873231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha