۲۰ دی ۱۳۹۵، ۲۱:۱۰

کارشناس پاکستانی گفت:

فرماندهی راحیل شریف بر ائتلاف ضد تروریسم تایید نشده است

فرماندهی راحیل شریف بر ائتلاف ضد تروریسم تایید نشده است

کارشناسان پاکستانی اعلام کردند که تاکنون فرماندهی «راحیل شریف» فرمانده سابق ارتش پاکستان برای ائتلاف موسوم به ضد تروریسم به تایید نخست وزیر این کشور نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مجیب الرحمان شامی» روزنامه نگار و سر دبیر روزنامه پاکستان در گفتگوی تلویزیونی در برنامه ای تحت عنوان «نقطه نظر» اعلام کرد کشورهای آذربایجان، تاجیکستان و اندونزی نیز به جمع ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم پیوسته اند و تعداد کشورهای عضو به ۴۲ کشور افزایش می یابد.

وی در ادامه افزود: هنوز در مورد فرماندهی «راحیل شریف» فرمانده سابق ارتش پاکستان بر ائتلاف اسلامی ضد تروریسم نمی توان به قطع یقین چیزی گفت، چون وزیر دفاع پاکستان آن را تایید اما «مصدق ملک» دستیار ویژه نواز شریف؛ نخست وزیر پاکستان این موضوع را رد کرده است.

این روزنامه نگار پاکستانی در ادامه تصریح کرد: در صورتی که راحیل شریف فرماندهی این ائتلاف را به عهده گیرد، تنش بین ایران و عربستان پایان می یابد و کشورهای عراق و سوریه نیز می توانند به این ائتلاف بپیوندند و مسئله یمن نیز حل و فصل شود.

اجمل جامی؛ کارشناس پاکستانی نیز در این برنامه گفت: در یکی از وب سایت های عربی از راحیل شریف به عنوان مشاور ائتلاف سعودی نام برده شده است. با وزارت خارجه پاکستان تماس گرفتیم آنها درباره این موضوع اظهار بی اطلاعی کردند و پس از تماس با دفتر اطلاع رسانی ارتش پاکستان نیز آنها اعلام کردند گزارش تایید شده ای در این باره ندارند.

گفتنی است، اخیرا «خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد که «راحیل شریف» فرمانده سابق ارتش پاکستان فرماندهی ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم کشورهای اسلامی به مرکزیت ریاض را به عهده گرفته است.

لازم به ذکر است راحیل شریف پس از آنکه در رزمایش نظامی «رعد شمال» در عربستان سعودی حضور یافت به وی پیشنهاد فرماندهی ائتلاف سعودی داده شد و راحیل شریف در روزهای گذشته با سفر به عربستان سعودی بطور رسمی فرماندهی این ائتلاف را به عهده گرفته است.

گفتنی است  ایران، عراق و سوریه عضو این ائتلاف ضد تروریسم به مرکزیت ریاض نیستند.

کد خبر 3873248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha