۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸

اخبار پلیس/

کشف بیش از ۲۰۰۰ گرم مخدر شیشه در کرمانشاه

کشف بیش از ۲۰۰۰ گرم مخدر شیشه در کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از انهدام باند توزیع مواد مخدر صنعتی و کشف بیش از۲۰۰۰ گرم مخدر شیشه در این شهرستان خبر داد و گفت: مقصد این محموله پایتخت بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" گفت: شب گذشته اکیپی ویژه و تخصصی از ماموران پلیس این شهرستان حین گشت زنی هدفمند در سطح شهر، حوالی میدان آناهیتا به سمت میدان امام حسین(ع) به یک دستگاه خودروی سمند با دو نفر سرنشین حدوداً ۴۰ ساله برخورد و حالات و حرکات راننده، آنان را مشکوک می کند.

وی تصریح کرد: در این راستا با اقدامات پلیسی و پیش از هرگونه اقدامی، خودرو متوقف و دو نفر مظنون نیز دستگیر می شوند.

این مقام انتظامی گفت: ماموران در بررسی از خودرو موفق می شوند بیش از دو هزار گرم مواد مخدر صنعتی از نوع شیشه که به صورت ماهرانه ای در خودرو جاسازی شده بود، کشف و ضبط کنند.

سرهنگ شیرزادی خاطرنشان ساخت: متهمان که هر دو اهل و ساکن شهرستان بانه بودند به محض دستگیری به بزه ارتکابی خود اعتراف و اظهار کردند که قصد انتقال محموله به پایتخت را داشته اند.

وی با بیان اینکه احتمال می رود عاملان تهیه و توزیع این باند وسعتی بیش از این داشته باشند، گفت: تحقیقات و کار اطلاعاتی ویژه برای شناسایی سایر عوامل مرتبط با این باند کماکان ادامه دارد و در این راستا پرونده ای نیز تشکیل و متهمان که سابقه دار نیز هستند، جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

انهدام باند سارقان منزل و کشف ۴۵ مورد سرقت در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه هم چنین از انهدام باند سارقان منزل خبر داد و گفت: پلیس این شهرستان با شناسایی و دستگیری سه سارق حرفه ای، ۴۵ مورد سرقت را کشف کرده است.

وی بیان داشت: شب گذشته در پی اعلام یک مورد سرقت نافرجام به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ورود سه سارق به منزل یکی از شهروندان در شهرک شهید رجایی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اکیپی از ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: متهمان پیش از رسیدن ماموران، از تاریکی شب استفاده کرده و با یک دستگاه خودروی پراید از محل موردنظر متواری شده بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: عوامل انتظامی در تحقیقات صورت گرفته از همسایگان و اهالی محل و با توجه به مشخصات ظاهری و سرنخ های بدست آمده، هویت دو نفر از سارقان را شناسایی کردند و دستگیری آنان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ شیرزادی تصریح کرد: طی هماهنگی با مراجع قضائی، ماموران پاسگاه سراب نیلوفر در کمتر از دو ساعت موفق به شناسایی محل اختفای متهم اصلی در حومه شهرستان کرمانشاه شدند و به آدرس وی مراجعه کردند، اما متهم به محض اطلاع از حضور پلیس از طریق پشت بام منزلش اقدام به فرار کرد که با عکس العمل به موقع مأموران، تسلیم قانون شد.

وی با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های فنی و تخصصی پلیس به ۴۵ مورد انواع سرقت به همراه همدستانش اعتراف کرده است، بیان داشت: در ادامه تحقیقات، دو متهم دیگر پرونده نیز شناسایی و دستگیر شدند که میانگین سنی هر سه متهم حدوداً ۳۰ سال است و پیش از این نیز به جرم سرقت دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده بودند.

اعتیاد به موادمخدر، انگیزه سارق برای ۱۲ مورد سرقت منزل و مغازه

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از دستگیری سارق ۲۹ ساله ای خبر داد که در بازجویی های پلیس، انگیزه ارتکاب جرم را اعتیاد به موادمخدر عنوان کرده است.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت محتویات داخل خودرو و مغازه در شهر اسلام آبادغرب، بررسی موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی، موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر متهم سابقه دار در ارتباط با این سرقت ها شدند.

وی اضافه کرد: پس از شناسایی محل اختفای متهم، در یک عملیات غافلگیرانه با اخذ مجوز قضائی منزل وی مورد بازرسی قرار گرفت و ضمن دستگیری سارق، بخشی از اموال مسروقه نیز کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: این سارق ۲۹ ساله به مخدر شیشه اعتیاد داشته و انگیزه انجام ۱۲ مورد سرقت منزل و مغازه را تأمین هزینه های موادمخدر مصرفی عنوان کرده است.

سرهنگ سرتیپ نیا با اشاره به بازسازی صحنه جرم، از شناسایی تمامی مالباختگان در این زمینه خبر داد و گفت: متهم پرونده در اجرای دستور مقام قضائی با صدور قرار وثیقه مناسب روانه زندان مرکزی اسلام آبادغرب شد.

مقابله با مواد مخدر یک مسئولیت همگانی است

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه گفت: در نگاه اجتماعی مسئولیت خطیر درمان و پیشگیری و بخشی از مقابله با مواد مخدر بر عهده همه اعضای جامعه است و در این نگاه، مسئله مواد مخدر و اعتیاد با رویکرد اجتماعی مدیریت می شود.

سرهنگ " فرزاد اکبری " عنوان کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر و به جهت آموزش شهروندان و آشنایی با روش های مبارزه با این پدیده خانمان سوز، با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، کارگاه آموزشی یک روزه با موضوع پیشگیری از اعتیاد برای شهروندان و کارکنان ادارات در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار و مطالب و آموزش های لازم توسط رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی شهرستان ارائه شد.

وی در بحث مبارزه با مواد مخدر افزود: مقابله، درمان و پیشگیری از مواد مخدر بر عهده دولت و نهادهای وابسته به آن می باشد، یعنی دستگاه های حاکمیتی موظفند برابر یک چارچوب تکلیفی و برنامه ریزی شده اقدامات مستمری را انجام دهند.

سرهنگ اکبری بیان داشت: در نگاه اجتماعی مسئولیت خطیر درمان و پیشگیری و بخشی از مقابله با مواد مخدر بر عهده جامعه است و در این نگاه، مسئله مواد مخدر و اعتیاد با رویکرد اجتماعی مدیریت می شود.

وی با اشاره به اینکه برای مبارزه با مواد مخدر میزان مسئولیت دستگاه ها می بایست به صورت مشخص و تعریف شده باشد، تصریح کرد: نیروی انتظامی در این راستا از هیچ اقدامی فروگذاری نخواهد کرد.

نیروی انتظامی همواره مولد امنیت پایدار در جامعه است

امام جمعه شهرستان هرسین گفت: نیروی انتظامی همواره مولد امنیت پایدار در جامعه است و این امنیت به مدد تلاش های بی وقفه و ایثارگری های شبانه روزی کارکنان انتظامی به دست آمده و ما باید قدردان این نعمت ارزشمند الهی باشیم.

حجت الاسلام "روح الله باقری" در خطبه های نماز جمعه روز گذشته، از امنیت به عنوان زیربنای اصلی توسعه اقتصادی یاد کرد و افزود: بی تردید بخشی از امنیت امروز کشور را مدیون تلاش های سرو قامتان نیروی انتظامی هستیم، که این مهم ارمغان آور پیشرفت و توسعه در ابعاد مختلف بوده است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت امنیت در جامعه، تصریح کرد: امنیت مقوله ای بسیار پیجیده و مهم است که برقراری آن تنها از عهده یک سازمان بر نمی آید، بنابراین همه وظیفه دارند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام  باقری اظهارداشت: نیروی انتظامی همواره مولد امنیت پایدار در جامعه است و این امنیت به مدد تلاش های بی وقفه و ایثارگری های شبانه روزی کارکنان انتظامی به دست آمده و ما باید قدردان این نعمت ارزشمند الهی باشیم.

وی در ادامه از زحمات شبانه‌ روزی فرمانده و کارکنان انتظامی شهرستان در خدمت به مردم در عرصه نظم و امنیت و کنترل و کاهش جرایم تقدیر و قدردانی کرد و گفت: پلیس شهرستان با داشتن خلق نیک و خوش رفتاری با مردم و همچنین ایجاد هماهنگی، همدلی و تعامل سازنده با ادارات دولتی، گام‌های موثری در راستای امنیت برداشته و باعث بالا بردن ضریب احساس امنیت و رضایتمندی شهروندان شده است.

کد خبر 3876557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha