۲۶ دی ۱۳۹۵، ۸:۳۹

کارگردان فیلم سینمایی خاطرات اسب سیاه:

حمایت ازهنرمندان کردستانی موجب ایجاد انگیزه در نسل جوان می شود

حمایت ازهنرمندان کردستانی موجب ایجاد انگیزه در نسل جوان می شود

سنندج-کارگردان فیلم خاطرات اسب سیاه عنوان کرد:حمایت مادی و معنوی از هنرمندان کردستانی موجب ایجاد انگیزه و دلگرمی در نسل جوان برای گام نهادن در وادی هنر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم آغاز اکران فیلم سینمایی خاطرات اسب سیاه به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی شهرام علیدی شنبه شب با حضور کارگردان و مریم بوبانی یکی از بازیگران این فیلم و جمع زیادی از اهالی هنر و فرهنگ استان در سالن پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد.

شهرام علیدی که یکی از هنرمندان مطرح کردستانی است، در ابتدای این مراسم گفت: کردستان مملو از هنر و زیبایی است و همواره در زندگی خود از مردم این دیار انرژی گرفته ام.

وی با بیان اینکه حمایت اعم از مادی و معنوی از هنر کُردی موجب ایجاد انگیزه و دلگرمی در نسل جدید برای فعالیت در این عرصه می شود، بیان کرد: یکی از مهمترین خواسته های ما از دولتمردان حمایت از تمامی هنرمندان در حوزه های مختلف به ویژه سینما است.

وی در ارتباط با فیلم خاطرات اسب سیاه اظهارداشت: تجربه ای که در تولید این فیلم صورت گرفته تجربه ای تازه در فرم و روایت به شمار می آید.

این کارگردان کردستانی بیان کرد: این نوع سینما که سینمایی خالص و پیشرو است انرژی تازه ای به نسل جدید اعطا کرده که در این مسیر بیشتر گام بردارند.

علیدی با اشاره به اینکه چندین بازیگر ترکیه ای در این فیلم ایفای نقش کرده اند، افزود: متاسفانه به دلیل مشغله کاری امکان حضور آنها تاکنون در ایران و برنامه اکران این فیلم فراهم نشده است.

همواره به کُرد بودن خود افتخار می کنم

مریم بوبانی بازیگر سینما و تلویزیون که یکی دیگر از هنرمندان دیار کردستان و زاده شهر سنندج است، در این مراسم گفت: متاسفانه به دلیل شرایط زندگی خانوادگی که داشتم هیچ وقت در کردستان زندگی نکرده ام ولی علاقه و عرق خاصی نسبت به جایی که در آن متولد شدم، دارم.

وی با بیان اینکه همواره به کُرد بودن خود افتخار می کنم، اظهارداشت: هیچ افتخاری برایم بالاتر از این نبوده و نیست که در جمع همشهریان خود باشم.

وی اضافه کرد: در طول ۲۵ سال فعالیت خود در عرصه سینما و تلویزیون همواره به عنوان یک زن کُرد تلاش کردم برای سرزمین خویش افتخار کسب کنم.

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: جای بسی خوشحالی است که برای دومین بار در فیلم کارگردان هم استانی خودم یعنی شهرام علیدی بازی کردم.

بوبانی بیان کرد: امیدوارم در سال های آینده هم دوباره امکان حضور در شهر و در جمع  همشهریان خودب ا اکران اثری دیگر از کارگردانان توانمند استانمان را پیدا کنم.

کد خبر 3877045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha