۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۲۹

رئیس اتاق بازرگانی و کشاورزی بندرعباس:

فعالان اقتصادی از برخورد نامناسب شرکت های کشتیرانی گلایه دارند

فعالان اقتصادی از برخورد نامناسب شرکت های کشتیرانی گلایه دارند

بندرعباس - رئیس اتاق بازرگانی و کشاورزی بندرعباس گفت: بعضا برخورد نامناسب برخی از شرکت های کشتیرانی گلایه مندی فعالان اقتصادی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدامین صباغی زاده با بیان اینکه مشکلات اتحادیه ها باید حل شود، اظهار داشت: اگر همه اتحادیه ها با یکدیگر همصدا شوند هیچ مانعی برای فعالیتشان ایجاد نمی شود.

وی تصریح کرد: امروز اتحاد سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون موفقیت های چشمگیری را برای این مجموعه ها داشته است که نوشتن اصلاحیه برای قوانین مبارزه با قاچاق کالا یکی از این موفقیت هاست.

صباغی زاده ادامه داد: ۶۰۰ روستا در هرمزگان وجود دارد که عملا دولت برای اشتغال آنها اقدامی قابل ملاحظه ای نکرده است و اگر برای این روستاها مرزیت به وجود آوریم قاچاق کاهش می یابد چرا که تجارت از راه دریا جزو پیشینه این مردم است و نمی توان این تجارت را از مردم گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فعالان اقتصادی برای انجام امورات خود که بخشی از آن مربوط به شرکت های کشتیرانی می شود با مشکل مواجه هستند مکاتبات فراوانی با کشتیرانی انجام شده اما عملا راه به جایی نبرده است.

وی بیان داشت: ۵۶ درصد صادرات و واردات از استان هرمزگان و از اسکله شهید رجایی صورت می  گیرد و این در حالی است که پروسه های زمانگیر اداری و گاها برخورد نامناسب با ارباب رجوع صبر و انگیزه فعالان اقتصادی را از بین می برد.

صباغی زاده اضافه کرد: در بحث تکریم ارباب رجوع بخش خصوصی حرف اول  را می زند و ما موظف هستیم در هر شرایطی با ارباب رجوع رفتاری شایسته داشته باشیم.

وی گفت: درمقوله های آموزشی نیز اتحادیه کارگزاران گمرکی بندرعباس حاضر است همکاری و امکانات لازم را در اختیار کشتیرانی قرار دهد .

این مسئول با بیان اینکه باید نظارت بر شرکت های کشتیرانی افزایش یابد، اضافه کرد: گاها برخورد سلیقه ای با افراد و قوانین دست و پاگیر و همچنین نبود جا و امکانات اولیه در خور شرکت های کشتیرانی تجار دچار دلزدگی و دلسردی می کند.

کد خبر 3877511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha