۲۶ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴

اخبار پلیس/

توقیف ۲محموله بزرگ مواد محترقه درکرمانشاه/دستگیری قاچاقچیان عتیقه

توقیف ۲محموله بزرگ مواد محترقه درکرمانشاه/دستگیری قاچاقچیان عتیقه

کرمانشاه- دستگیری قاچاقچیان عتیقه در عمق ۴۰ متری تونلی در روانسر و توقیف ۲ محموله بزرگ مواد محترقه، سرفصل اخبار پلیس در استان کرمانشاه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان از توقیف ۲ محموله بزرگ مواد محترقه به ارزشی بالغ بر ۲ میلیارد ریال و کشف بیش از ۵۰۰ هزار قلم مواد آتش زای خطرناک و غیر استاندارد خبر داد.  

سردار "منوچهر امان اللهی" در تشریح این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی استان با اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت موفق به شناسایی دو باند تهیه و توزیع مواد آتش زا شدند.

وی افزود: اعضای این باندها پس از خرید دو محموله بزرگ مواد محترقه از کشورهای همسایه، با عبور از معابر غیرمجاز مرزی، قصد فروش و توزیع محموله در سطح استان را داشتند، که در این راستا موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: با شناسایی خودروهای حامل کالای قاچاق و زمان و مکان انتقال محموله، اکیپی از عوامل پلیس آگاهی به مسیر تردد قاچاقچیان اعزام شدند و پس از چند ساعت کنترل نامحسوس با مشاهده خودروها، جهت توقیف آنها اقدام کردند.

سردار امان اللهی ادامه داد: قاچاقچیان که متوجه حضور مأموران شده بودند، با حرکات حادثه ساز در خروجی شهر کرمانشاه، قصد فرار به سمت محور کامیاران را داشتند، اما با اقدام به موقع پلیس، متوقف و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه یک دستگاه کامیون و یک دستگاه پژو پارس در این زمینه توقیف و به پارکینگ منتقل شد، گفت: در بازرسی از خودروها بیش از ۵۰۰ هزار قلم انواع مواد محترقه خطرناک و غیر استاندارد به ارزشی بالغ بر دو میلیارد ریال کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: در این رابطه پنج متهم دستگیر شدند که برخی از آنان پیش از این نیز سابقه خرید و فروش موادمحترقه داشته اند.  

سردار امان اللهی با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، متذکر شد: با توجه به فرا رسیدن ماه های پایانی سال و افزایش خرید و فروش مواد آتش زا، نیروی انتظامی برای جلوگیری از وقوع آسیب های احتمالی، به صورت ویژه با متخلفان و هنجارشکنان برخورد قانونی خواهد کرد تا امنیت و آسایش شهروندان قانونمدار دچار اخلال و بی نظمی نشود.

دستگیری قاچاقچیان عتیقه در اعمال تونلی ۴۰ متری در روانسر

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر از دستگیری عاملان حفاری غیرمجاز خبر داد و گفت: دو نفر از قاچاقچیان اشیای عتیقه در تونلی به عمق ۴۰ متر گرفتار شده بودند که با اقدام به موقع عوامل انتظامی و امدادی، زنده بیرون کشیده شدند.

سرهنگ "عزیز الهیاری" افزود: به دنبال دریافت خبری مبنی بر گرفتار شدن دو قاچاقچی اشیاء عتیقه در یکی از غارهای اطراف شهرستان روانسر، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه، عوامل انتظامی و امدادی پس از چندین ساعت کوهپیمایی، به غار موردنظر رسیدند و افراد گرفتار شده را از داخل تونلی به عمق حدوداً ۴۰ متر، زنده بیرون کشیدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از انتقال مصدومان به مراکز درمانی، چهار متهم دیگر را که در این زمینه دستگیر شده بودند، به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ الهیاری با بیان اینکه یک نوجوان ۱۷ ساله در میان دستگیر شدگان است، ادامه داد: این افراد به قصد یافتن اشیای عتیقه در غار مورد نظر، تونلی به عمق ۴۰ متر حفر و یک نفر را جهت نگهبانی و گزارش اوضاع در نزدیکی جاده فرعی مستقر می کنند، که پس از بیهوش شدن دو نفر از قاچاقچیان به علت کمبود اکسیژن در تونل، با آن فرد تماس گرفته و درخواست کمک می کنند که وی نیز با پلیس و عوامل امدادی تماس می گیرد.

فرمانده انتظامی شهرستان روانسر خاطرنشان ساخت: در راستای اجرای دستور مقام قضائی، رسیدگی به پرونده کماکان تحت رسیدگی مأموران پلیس آگاهی قرار دارد.

لازم به ذکر است، اردیبهشت ماه سال جاری، مشابه این اقدام در شهرستان سرپل ذهاب به وقوع پیوست و با مرگ قاچاقچیان در تونل حفر شده، سرقت اشیای عتیقه ناکام ماند.

افراد بیسواد در صدر قربانیان کلاهبرداری

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: آمار کلاهبرداری از افراد بیسواد در استان بیشتر از سایر قشرهاست و توصیه می کنیم که این افراد در کارهای بانکی از اعضای خانواده خود کمک بگیرند، چرا که کلاهبرداران تحت عنوان کمک کردن، حساب این افراد را خالی می‌کنند.

سرهنگ "محمدرضا امیری" بیان داشت: افراد بی‌سواد و مسن بیشتر از دیگران در پای سیستم‌های عابر بانک فریب کلاهبرداران را می‌خورند، هر چند که در میان اقشار و حرفه‌های مختلف ممکن است این شیوه کلاهبرداری رخ دهد.

وی تصریح کرد: آمار کلاهبرداری از افراد بیسواد در استان بیشتر از سایر قشرهاست و توصیه می کنیم که این افراد در کارهای بانکی از اعضای خانواده خود کمک بگیرند، چرا که کلاهبرداران تحت عنوان کمک کردن، حساب این افراد را خالی می‌کنند.

این مقام انتظامی یکی دیگر از شیوه‌های کلاهبرداری توسط مجرمان را اغفال به این شیوه می‌داند که متهمان در تماس تلفنی با مردم عادی اعلام می‌کنند که آنها در یک مسابقه تلفنی یا جشنواره‌ای‌ برنده شده اند و به بهانه برنده ‌شدن آنها در قرعه‌کشی، وارد مذاکره با فرد می‌شوند؛ با این بهانه فرد را ملزم می‌کنند که برای انتقال وجه پای دستگاه‌های عابربانک حضور یابد، تا از طریق آن نحوه واریز مبلغ به آنها اعلام شود.

سرهنگ امیری از مردم خواست تا با هوشیاری کامل فریب کلاهبرداران را نخورند و بدانند اگر شخصی به صورت واقعی برنده جایزه می‌شود، نیاز به حضور در پای دستگاه عابربانک ندارد و سازمان یا نهاد متولی برگزاری مسابقه یا جشنواره، جایزه را با ضوابط خاص به فرد برنده تحویل خواهد داد.

وی در ادامه اظهار داشت: از دیگر ترفندهای کلاهبرداران این است که به بهانه‌هایی همچون خرید و فروش کالا، اقدام به مذاکره با فرد می‌کنند که از خطای اول فرد برای توافق با فرد ناشناس استفاده کرده و شماره حساب بانکی فرد را مطالبه می‌کنند تا مبلغی به عنوان پیش پرداخت یا مبلغ کامل جایزه به حساب فرد واریز شود.

رئس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه مالباخته با واگذاری شماره حساب بانکی به فرد ناشناس مرتکب خطا می شود، افزود: در مراحل بعدی فرد به بهانه چک کردن حسابش، پای عابر بانک کشانده می‌شود، از فرد درخواست می‌شود برای واریز وجه، کارت خود را وارد دستگاه کند و بدین ترتیب از فرد صاحب کارت در پای عابر بانک سوءاستفاده می‌شود.

کلاهبرداران تلفنی، ادبیاتی جذاب دارند!

سرهنگ امیری با بیان اینکه معمولاً افراد کلاهبردار ادبیاتی کاملا جذاب و بر محور درآمدزایی دارند که موجب وسوسه‌ شدن مالباخته می‌شود، تصریح کرد: کلاهبرداران روش‌های متعدد دیگری نیز برای دریافت و تخلیه موجودی کارت مردم به‌کار می‌گیرند.

وی در ادامه گفت: کلاهبرداران حرفه‌ای فعال در این نوع فعالیت مجرمانه معمولاً از تلفن‌ها و کارت‌های بانکی فاقد هویت واقعی استفاده می‌کنند که متاسفانه پیگیری شکایات از چنین مواردی نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مردم باید مراقب این موضوع باشند که از طریق تلفن فریب کلاهبرداران را نخورند، عنوان کرد: تلفن وسیله مناسبی برای انجام معاملات نیست و تلاش پلیس کرمانشاه با توجه به افزایش مجرمیت‌ها در این زمینه، آگاه کردن مردم نسبت به این شگردهای جدید کلاهبرداری است.

سرهنگ امیری با اشاره به افزایش کلاهبرداری تلفنی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: رسیدگی به چنین شکایاتی زمانبر است و معمولاً طرح این شکایت به نتیجه منجر نمی‌شود.

وی یادآور شد: مردم آگاه باشند که این روزها تلفن و پیامک ابزاری برای کلاهبرداری شده است، به ویژه مجرمان سابقه دار دست به چنین اقدامات کلاهبردارانه ای می ‌زنند که هوشیاری بیش از پیش شهروندان را می طلبد.

رئیس پلیس آگاهی استان تاکید کرد: هر چند تاکنون به‌ صورت باندی فعالیتی در این زمینه در استان صورت نگرفته است، اما باید اشاره کرد که چند کلاهبرداری و ارتکاب جرم در این زمینه از سوی زندانیان محکوم به قصاص مشاهده و پیگیری شده است؛ لذا به مردم توصیه می‌کنیم هرگز فریب تبلیغات تلفنی و پیامکی را نخورند.

سارق حرفه ای باتری خودرو به دست قانون سپرده شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: سارق ۲۹ ساله ای که پس از دستگیری توسط پلیس به ۲۸ مورد سرقت اعتراف کرده است، به دست قانون سپرده شد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" ادامه داد: در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پرسه زنی مشکوک شخصی در بین خودروهای پارک شده در بلوار صیاد شیرازی روبروی سه شنبه بازار، اکیپی ویژه از ماموران کلانتری ۲۱ کشمیر سریعاً جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از رسیدن مأموران به محل موردنظر، شخصی به آنها مراجعه و اظهار می کند که جوانی حدوداً ۲۹ ساله قصد سرقت باتری خودروی وی را داشته است که بر همین اساس فرد مظنون در اقدامی ضربتی توسط ماموران دستگیر و به بزه انتسابی معترف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه متهم به صورت تخصصی در کوتاهترین زمان اقدام به سرقت باتری انواع خودروها می کرده است، تصریح کرد: متهم در بازجویی های فنی و تخصصی تاکنون به ۲۸ مورد سرقت باتری خودرو اعتراف کرده است که در این راستا پرونده ای تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کد خبر 3877670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha