۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۳۱

با توجه به سکوت اساسنامه دانشگاه؛

ولایتی با حکم رهبر انقلاب رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی شد

ولایتی با حکم رهبر انقلاب رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی شد

حضرت آیت الله خامنه‌ای با صدور حکمی علی اکبر ولایتی را به عنوان رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی آقای علی اکبر ولایتی را به عنوان رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب کردند.

متن حکم رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اعضای محترم هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی

با عنایت به فقدان تأثرانگیز رئیس محترم هیأت مؤسس و هیأت امناء دانشگاه و سکوت اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در چگونگی انتخاب رئیس هیأت مؤسس و ضرورت تسریع در انتخاب فرد عهده‌دار این مسئولیت، جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی از اعضای آن هیأت را به‌عنوان رئیس هیأت مؤسس منصوب میکنم تا هیچگونه وقفه‌ای در تمشیت قانونی امور آن دانشگاه- که نقش مؤثری در امر آموزش عالی کشور دارد- بوجود نیاید. همکاری اعضای محترم هیأت مؤسس و هیأت امناء و شورای عالی انقلاب فرهنگی در تکمیل اعضای هیأت مؤسس و هیأت امناء مورد انتظار جدّی اینجانب است.

سید علی خامنه‌ای

۳۰ دی ماه ۱۳۹۵»

کد خبر 3882079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • hasti bakhyiari NL ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
      0 0
      امیدواریم رییس هیئت موسس که چنین جایگاه مهمی در تاثیرگذاری بر نظام علمی کشور دارد و تقریبا از وزارت علوم مستقل است، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به رهبری واگذار شود و نظارت آن بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس نهاده شود.
    • البرز IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
      0 0
      چه جالب که باز حکم رهبری گره گشاست. هر جا چنین سرگشتگی هاییست، حکم رهبری راه حل است.
    • سید جمشید IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
      0 0
      جناب آقای دکتر ولایتی فردی ایران شناس و فرهیخته و علمی میباشند که سالیان سال سکاندار سیاست خارجی ایران در سخترین شرایط جنگ با متجاوزین بودند . ایشان اکثر کشورهای جهان را از نزدیک دیده اند و با آداب و رسوم و فرهنگ ها و نحوه آموزش و پرورش این کشورها آشنا هستند. این انتصاب شایسته را خدمت ایشان تبریک میگوییم و امید داریم جناب آقای دکتر ولایتی با این سرمایه بسیار ارزشمند بتوانند سطوح علمی و کیفی دانشگاه آزاد را به بالاترین سطح در کشور و در منطقه جنوب غرب آسیا و خاورمیانه برسانند. با احترام . یا علی به سید علی
    • هئیت علمی دانشگاه آزاداسلامی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
      0 0
      سلام از حسن انتخاب هوشمندانه مقام معظم رهبری درانتخاب آقای دکتر ولایتی نهایت تشکر وقدردانی را داریم.ما اعضای هئیت علمی دانشگاه در کنار آقای دکتر ولایتی تمام تلاش خود را برای ارتقای این دانشگاه که ثمرهدور اندیشی امام رحل وآیت الله هاشمی بود بکار می بندیم. د
    • میرغیاثی ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
      0 0
      بسار عالی و مبارک باد چه فردی بهتر از شخصیت بین المللی و با تجربه و امین تر از دکتر علی اکبر ولایتی . آیت ا...اکبر هاشمی رفت خدا رحمتش کند و اکبر ولایتی آمد انشاءا.. دانشگاه آزاد مجددا پویایی خودرا بدست آوردو از افراد با تجربه وامین استفاده نمایند.
    • محمد آشوری IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
      0 0
      باسلام امید است با حضور دکتر ولایتی از پذیرش بی رویه دکترا در دانشگاه آزاد که تیشه به ریشه علمی کشور زده جلوگیری شود.