۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵

میزان مرگ بر اثر سرطان در نواحی فقیرنشین آمریکا افزایش یافت

میزان مرگ بر اثر سرطان در نواحی فقیرنشین آمریکا افزایش یافت

بر اساس نتایج یک بررسی جدید میزان مرگ بر اثر ابتلا به سرطان در ۳۴ سال اخیر در آمریکا کاهش یافته، اما این رقم در بخش های فقیرنشین این کشور در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی بی اس، بر اساس بررسی یاد شده که از سال ۱۹۸۰ تا سال ۲۰۱۴ به طور پیوسته صورت گرفته، از آن زمان تا به حال بیش از ۱۹ میلیون نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری سرطان فوت کرده اند. پژوهش مذکور نشان می دهد که نجات از بیماری سرطان اغلب به محلی زندگی شما و عوامل اجتماعی و اقتصادی بستگی دارد.

بر همین اساس افرادی که به امکانات مراقبتی و درمانی بهتری دسترسی داشته اند شانس بیشتری برای نجات از بیماری مذکور داشته اند. بنابراین نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان از سال ۱۹۸۰ بدین سو در نواحی مرفه تر آمریکا حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است. زیرا در این نواحی سرطان زودتر شناسایی می شود و لذا مقابله با آن و ایجاد بازدارندگی سریع تر اتفاق می افتد.

اما در نواحی فقیرنشین آمریکا که در آنها میزان چاقی و مصرف سیگار هم بالاست، میزان ابتلا به سرطان تا نزدیک به ۵۰ درصد هم افزایش یافته است. به عنوان نمونه در شرق ایالت کنتاکی میزان مرگ و میر ناشی از سرطان تا ۴۵ درصد افزایش یافته است.

Ali Mokdad مسئول این تحقیق و استاد دانشگاه واشنگتن می گوید این وضعیت در کشور آمریکا که هزینه های فراوانی در امور بهداشتی و درمانی به عمل می آورد، غیرقابل پذیرش است و باید برای اصلاح آن اقدام کرد.

کد خبر 3886985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha