۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۲۹

رئیس سازمان محیط زیست کشور:

هیچ گونه واگذاری و تخریب در منطقه گردشگری خبر صورت نمی گیرد

هیچ گونه واگذاری و تخریب در منطقه گردشگری خبر صورت نمی گیرد

کرمان - معاون رئیس جمهور گفت: در منطقه گردشگری خبر هیچ واگذاری و تخریبی انجام نمی شود و پارک ملی این منطقه توسط بخش خصوصی و دولت حفاظت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار بعدازظهر پنجشنبه در آیین کلنگ زنی بزرگترین پروژه گردشگری و اکوتوریسم خاورمیانه در بخش خبر از توابع شهرستان بافت گفت: در گذشته مردم در کنار این طبیعت زیبا و بکر زندگی می کردند و معیشت آنها به طبیعت وابسته بود.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم برای بهبود وضعیت کشور در ابعاد مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی اقدامات خوبی انجام شد.

ابتکار گفت: برای اولین بار در دولت اصلاحات مطالعات زیست محیطی انجام شد به نحوی که مدیریت مناطق حفاظت شده را مشخص کرد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: بر اساس این مطالعات مشخص شد که آثار طبیعی ملی که ثروت های طبیعی به شمار به شمار می روند چگونه باید مدیریت و حفاظت شوند به نحوی که ارزش های طبیعی و سرمایه های انسانی با مشارکت مردم و حفاظت محیط زیست مورد استفاده صحیح قرار گیرد.

وی از انعقاد تفاهم نامه ای با استانداری های کشور در این زمینه خبر داد و افزود: در دولت یازدهم این مطالعات به مرحله اجرایی رسیده است.

ابتکار با اشاره به مشارکت داوطلبانه بخش خصوصی برای اجرای اولین طرح الگوی گردشگری طبیعی در کشور عنوان کرد: در این منطقه هیچ واگذاری و تخریبی انجام نمی شود و پارک ملی این منطقه توسط بخش خصوصی و دولت حفاظت می شود.

وی با اشاره به اینکه براساس این طرح یک پایگاه گردشگری بر طبق اصول و جزئیات تعریف شده است، افزود: امیدواریم این طرح ثمرات و برکات خوبی برای مردم به همراه داتشه باشد.

ابتکار با تاکید بر اینکه باید گونه های متنوع و کم نظیری این منطقه حفاظت و از آلودگی ها و تخریب ها جلوگیری شود، افزود: باید با مدیریت زیست محیطی از ورود پسماندهای روستایی به طبیعت جلوگیری شده و از منابع طبیعی، چشمه ها و رودها حفاظت به عمل آید.

ابتکار گفت: طبیعت گردی باید به گونه ای باشد که طبیعت حفظ شود و پارک ملی خبر به عنوان یک نگین ارزشمند در کرمان برای آیندگان به یادگار بماند.

قرارداد اجرای پروژه گردشگری خبر بافت با حضور رئیس سازمان محیط زیست منعقد شد.

کد خبر 3888334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha