۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۵۷

کارگردان عراقی در اعتراض به ترامپ جشن سینمایی میامی را تحریم کرد

کارگردان عراقی در اعتراض به ترامپ جشن سینمایی میامی را تحریم کرد

حسین حسن کارگردان عراقی در اعتراض به سیاست جدید مهاجرتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، درخواست دریافت ویزا برای شرکت در جشن سینمایی میامی را پس گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، جی لاپلانته مدیر جشنواره فیلم میامی گفت این جشنواره برای حضور نیافتن این کارگردان در این جشن سینمایی بسیار متاثر است.

لاپلانته افزود: یکی از ارزش‌های اصلی جشنواره فیلم میامی زدن پلی فرهنگی برای تحریک فکر و مباحثه است و فیلم این کارگردان عراقی یکی از بهترین فیلم‌ها برای این لحظه تاریخی بود.

«رسیبا- باد تاریک» ساخته حسین حسن کارگردان عراقی برای شرکت در این جشنواره دعوت شده بود.

رییس جشنواره میامی تاکید کرد ضروری است مانعی در حضور هنرمندان برای ایجاد بحث‌های آزاد فرهنگی ایجاد نشود و به همان اندازه ضروری است که هنرمندان جهان احساس کنند ورودشان به آمریکا خوش‌آمد گفته می‌شود.

در همین حال محمت آکتاس تهیه کننده این فیلم اعلام کرد: حسین حسن فیلم «رسیبا- باد تاریک» را در خطوط مقدم جنگ بین کردها و داعش تهیه کرد. او همه چیزش را به خطر انداخت تا نشان دهد چهره واقعی جنگ چیست.  او جنگنده خط مقدم جبهه نیست، او با روح هنرمندانه‌اش در برابر تروریسم و جنایت‌ها می‌ایستد. آمریکا نیز از نزدیک‌ترین متحدان کردهاست و اکنون به نظر می‌رسد حضور این هنرمند کرد برای ارایه کارش در آمریکا غیرممکن شده باشد.

وی افزود: به عنوان یک عمل اعتراض‌آمیز حسین حسن تصمیم گرفت تا درخواست گرفتن ویزایش را پس بگیرد. ما مردم کُرد امیدواریم تا دونالد ترامپ با درک و شناخت از مردم کرد تصمیم‌گیری کند.

سی و چهارمین جشنواره فیلم میامی از ۳ تا ۱۲ مارس برگزار می‌شود.

عراق، ایران، سوریه، لیبی، یمن، سودان و سومالی هفت کشوری هستند که ترامپ به مدت ۹۰ روز ورود شهروندان آنها را به آمریکا ممنوع کرده است.  

  

کد خبر 3889282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha