۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۹:۲۱

استاد گردشگری آمریکا در گفتگو با مهر:

صنعت گردشگری در مقابل مشکلات مقاومت خواهد کرد

صنعت گردشگری در مقابل مشکلات مقاومت خواهد کرد

استاد گردشگری دانشگاه ویسکانسن ایالات متحده گفت: در زمان‌های سخت اقتصادی و سیاسی، صنعت گردشگری سالانه ۵درصد رشد داشته و در مقابل اشکالات موقتی می‌تواند مقاومت کند.

پروفسور جعفر جعفری درباره مصوبه ترامپ مبنی‌بر ممنوعیت ورود اتباع ایرانی و ۶ کشور دیگر به آمریکا به خبرنگار مهر گفت: این اتفاق بسیار جدیدی است و از جزئیات آن خبر ندارم اما همانطور که رئیس جمهور ایران و آقای طالب ریفاعی نیز در همایش راهنمایان تور گفتند، باید سدها و مرزها بین کشورها برداشته شود. بسیاری از کشورها ویزا در فرودگاه می دهند این کاری است که سال‌ها قبل انجام نمی‌شد ولی به هر حال مشکلی که آمریکا بوجود آورده، به نظرم موضعی و موقتی است و امیدوارم زودتر برطرف شود.

وی گفت: توریسم پیام خودش را دارد. توریست پیام با هم بودن، دوستی و صلح را دارد. آنطور که آمارها نشان می‌دهد حتی در زمان‌های سخت اقتصادی و سیاسی، گردشگری  سالانه حداقل ۵ درصد رشد دارد. این موضوع نشان می‌دهد که توریسم ثبات قوی دارد و در مقابل اشکالات موقتی می‌تواند مقاومت کند.

پروفسور جعفری همچنین درباره نقش راهنمایان گردشگری در تبلیغ ایران گفت: نمایندگان ۴۵ کشور که برای همایش راهنمایان در ایران گردهم آمده‌اند، هر کدام داستان‌های متفاوتی از ایران در رسانه‌های خودشان تعریف می‌کنند. از همین امروز شاید صدها عکس از طریق تلگرام و رسانه‌های مجازی دیگر به کشورهایشان فرستاده‌اند. اگر هر کدام ۵ عکس فرستاده باشند، حجم زیادی از تصاویر درباره ایران در دنیا پخش می‌شود. من متوجه شده‌ام که نمایندگان ۴۵ کشور ۹ روز دیگر نیز در ایران می‌مانند بنابراین این حرکت تا ۹ روز دیگر ادامه خواهد داشت.

کارشناس ارشد مدیریت هتل از دانشگاه کارنل (Cornell) امریکا افزود: وقتی ذهن توریست را نسبت به ایران آگاه کنید او تصویری که از ایران داشته را پاک کرده و تصویر دیگری جایگزین می‌کند. این گروه بیش از هر گروه دیگر می‌تواند در صنعت توریسم نقش داشته باشد. چون راهنمایان تور بین شخص رابطه برقرار می کنند.

کد خبر 3890627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha