۱۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷

با دادن یک کرسی دائم به استیو بانون،

ترامپ ساختار تصمیم گیری شورای امنیت ملی آمریکا را تغییر داد

ترامپ ساختار تصمیم گیری شورای امنیت ملی آمریکا را تغییر داد

رئیس جمهوری آمریکا جایگاه مدیر آژانس اطلاعات ملی و رئیس ستاد مشترک ارتش را در شورای امنیت ملی تنزل و در مقابل دستور داد تا مشاور ارشدش در تمامی جلسات این شورا حضور یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در یکی دیگر از اقدامات جنجال برانگیز خود، دست به تغییر ساختار شورای امنیت ملی آمریکا زد.

وی در حکمی دستور داد تا از این پس در شورای امنیت ملی، یک کرسی دائم به «استیو بانون» استراتژیست ارشد وی داده شود و او در همه جلسات حضور یابد.

از سوی دیگر، وی به «رینس پریباس» رئیس دفترش در کاخ سفید هم جایگاهی برای حضور در جلسات شورای امنیت ملی داد حال آنکه در عوض، حضور رئیس ستاد مشترک ارتش و مدیر آژانس اطلاعات ملی که از دوره «جرج دبلیو بوش» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در همه جلسات شورای امنیت ملی حضور داشته اند، به مواقع ضروری محدود شد.

گفتنی است که بانون پیشتر مدیریت وبسایت پوپولیستی «بریت بارت» را بر عهده داشت حال آنکه هفته پیش در انتقاد از عملکرد رسانه های آمریکایی در پوشش دادن اخبار مربوط به ترامپ از آنها به «حزب مخالف دولت» تعبیر کرد و گفت بهتر است دهانشان را ببندند.

کد خبر 3890869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha