۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۱۹

در گفتگوی ترامپ و هوانگ حاصل شد؛

توافق واشنگتن و سئول برای افزایش توان نظامی در برابر کره شمالی

توافق واشنگتن و سئول برای افزایش توان نظامی در برابر کره شمالی

رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با رئیس جمهوری موقت کره جنوبی با انجام اقداماتی برای افزایش قابلیت های نظامی مشترک در برابر کره شمالی موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «هوانگ کیو- آهِن» رئیس جمهوری موقت کره جنوبی در گفتگویی تلفنی با برداشتن گام هایی برای تقویت قابلیت های نظامی مشترک در برابر کره شمالی موافقت کردند.

در همین رابطه کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در این گفتگوی تلفنی، ترامپ بر تعهد ما در دفاع از کره جنوبی، از جمله افزایش قدرت بازدارندگی و استفاده کامل از قابلیت های نظامی تاکید کرد.

در این گفتگوی تلفنی همچنین دو طرف در مورد سفر آتی وزیر دفاع جدید آمریکا به ژاپن و کره جنوبی نیز رایزنی کردند.

هر چند کره جنوبی و آمریکا در سال گذشته برای استقرار سامانه موکشی تاد برای مقابله با فعالیت های موشکی کره شمالی به توافق رسیدند اما استقرار این سامانه تاکنون محقق نشده است.

در همین رابطه و در هفته گذشته رئیس جمهوری موقت کره جنوبی با اشاره به فعالیت های کره شمالی گفت: با توجه به افزایش تهدیدات موشکی کره شمالی ما نباید در استقرار سیستم موشکی تاد آمریکا تاخیر داشته باشم.

رئیس جمهوری موقت کره در ادامه افزود: کره شمالی در حال گسترش توان هسته ای و فناوری ساخت تسلیحات هسته ای است. پیونگ یانگ همچنین در حال ایجاد تغییرات در این گونه تسلیحات است بنابراین ما نباید در استقرار سامانه تاد تاخیر داشته باشیم.

کد خبر 3891501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha