۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۵:۴۹

صف آرایی مردم انگلیس در برابر ترامپ

صف آرایی مردم انگلیس در برابر ترامپ

شمار افرادی که طومار ممنوعیت سفر رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس را امضا کرده اند تا ظهر امروز دوشنبه به حدود یک میلیون نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، شمار افرادی که مخالف سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به انگلیس هستند لحظه به لحظه در حال افزایش است به طوری که تا ظهر امروز نزدیک به یک میلیون نفر طومار ممنوعیت سفر وی به بریتانیا را امضا کرده اند.

معترضین به دستور صادر شده از سوی ترامپ مبنی بر عدم اجازه ورود به شهروندان هفت کشور اعلام شده از سوی وی برای ورود به آمریکا، اعلام کرده اند که دیدار ترامپ با ملکه، باعث شرمساری و خجالت زدگی ملکه انگلیس خواهد شد.

این طومار  همچنین اعلام می‌کند که به ترامپ به خاطر «زن‌ستیزی و ابتذالش» نباید اجازه داده شود تا با خاندان سلطنتی بریتانیا دیدار کند.

ترامپ در فعالیت‌های انتخاباتی‌ خود بارها اظهاراتی علیه گروه‌های اقلیت ازجمله پناهجویان و زنان مطرح کرده بود.

این کمپین در پی دعوت رسمی «ترزا می» نخست وزیر انگلیس از ترامپ برای بازدید از لندن طی سفر نخست وزیر انگلیس به آمریکا صورت گرفته است.

ترامپ در پاسخ به این دعوت آن را پذیرفته و از تمایل خود برای دیدار با ملکه «الیزابت» سخن گفته است.

در مخالفت با سفر ترامپ به انگلیس، «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس نیز خواستار ممنوعیت ورود ترامپ به بریتانیا تا زمان برچیده شدن ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا شده است.

کد خبر 3892043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha