منابع دولتی کره جنوبی؛

سئول مخالف گفتگوی گروههای مردمی این کشور با همتایان کره شمالی است

سئول مخالف گفتگوی گروههای مردمی این کشور با همتایان کره شمالی است

یک مقام دولتی سئول از مخالفت دولت این کشور با صدور مجوز برای دیدار و گفتگوی مستقیم سران گروه های مردمی کره جنوبی با همتایان کره شمالی خود، خبر داد.

به گزارش خبر گزاری مهر به نقل از یونهاپ، یکی از وزرای دولت سئول روز سه شنبه اعلام کرد که به سران گروه های مردمی کره جنوبی مجوز دیدار و گفتگوی مستقیم با همتایان کره شمالی خود، نخواهد داد.

این مسئول دولتی سئول در ادامه افزود: در زمانی که پیونگ یانگ با انجام آزمایشهای اتمی، شرایط امنیتی ما را متشنج کرده، نشان دادن چراغ سبز و انجام دیدارهای مستقیم گروه های مردمی با آنها عمل صحیحی نیست.

 کمیته اجرای مشترک ناظر بر رسیدگی به بیانیه اجلاس پانزدهم ژوئن، از وزارت همبستگی کره جنوبی درخواست کرد که با انجام دیدار مستقیم با همتای کره شمالی خود، به منظور بررسی مسائل مشترک فیمابین موافقت کند.

گفتنی است که موضوعاتی که در این دیدار مورد بررسی قرار خواهد گرفت شامل انجام مسابقات فوتبال بین تیم های اتحادیه کارگری و بررسی راه های گسترش مراودات مردم دو کشور خواهد بود.

لازم به ذکر است که از زمانی که پیونگ یانگ چهارمین آزمایش اتمی خود در ژانویه سال گذشته را انجام داد، سئول تمامی مراودات خود با این کشور را به حالت تعلیق درآورده است.

باید یادآور شد که چارچوب بیانیه اجلاس ۱۵هم ژوئن، بیانیه مشترکی است که مفاد آن مربوط به مصالحه داخلی دو کره بوده و برآیند نشست بین رهبر فقید کره شمالی با رئیس جمهوری مستعفی کره جنوبی می باشد که در سال ۲۰۰۰ در پیونگ یانگ انجام گرفت.

کد خبر 3892826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha