۱۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷

شورای امنیت سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در اوکراین شد

شورای امنیت سازمان ملل خواستار آتش بس فوری در اوکراین شد

مقامات شورای امنیت سازمان ملل در پی افزایش وخامت اوضاع غیرنظامیان در اوکراین، از گروه های مخالف خواستند به مفاد آتش بس احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، مقامات شورای امنیت سازمان ملل به دنبال رو به وخامت گذاشتن اوضاع غیرنظامیان در اوکراین، خواستار آتش بس فوری در منطقه شدند.

بیانیه شورای امنیت سازمان ملل اعلام می کند: اعضای این شورا استفاده از سلاح های ممنوعه در توافق مینسک که باعث کشته شدن غیرنظامیان در مناطق درگیر می شوند را محکوم می کند.

اعضای شورای سازمان ملل با ابراز نگرانی شدید از وخامت اوضاع غیرنظامیان در مینسک و تاثیر افزایش درگیری های منطقه ای بر مردم، از گروه های مخالف خواستند به مفاد قرارداد آتش بس مینسک احترام بگذارند.

گروه های میانجی در حل بحران اوکراین قرار است امروز در مینسک دیدار و وضعیت مناطق درگیر جنگ را بررسی کنند.

توافق مینسک مجموعه گام هایی برای اتمام منازعات در مناطق بحرانی شرق اوکراین را در خود جای داده است. توافق مذکور، دربرگیرنده آتش بس، خارج کردن تسلیحات از مناطق درگیری، تبادل زندانیان و انجام اصلاحات قانون اساسی است.

در این میان غرب روسیه را متهم به دامن زدن به بحران شرق اوکراین می کند حال آنکه روسیه این اتهام را رد کرده و همواره بر التزام خود به اصول توافق مینسک پافشاری می کند.

کد خبر 3893910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha