توافق آمریکا وکره جنوبی برای تقویت استحکامات نظامی علیه کره شمالی

توافق آمریکا وکره جنوبی برای تقویت استحکامات نظامی علیه کره شمالی

مقامات نظامی آمریکا و کره جنوبی برای افزایش استحکامات و تجهیزات نظامی به منظور مقابله با تهدیدهای کره شمالی توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یونهاپ، ژنرال «لی سون جین» رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز از گفتگویی تلفنی با ژنرال «جوزف دانفورد» همتای آمریکایی خود خبر داد و گفت که دو کشور بر تعهد به تقویت موضع نظامی و دفاعی در برابر تهدیدهای کره شمالی تاکید دارند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با بیان نیاز به افزایش اقدامات بازدارنده در برابر تهدیدات موشکی و اقدامات هسته ای کره شمالی، گفت: در گفتگوی تلفنی بر همکاری مشترک کره جنوبی و دولت جدید آمریکا به منظور کنترل اوضاع در منطقه تاکید شد.

وی گفت: به نظر نمی رسد کره شمالی در سال ۲۰۱۷ تصمیم داشته باشد عملکرد خود را تغییر دهد و بنابراین، نیاز به اعمال فشار شدید در این زمینه وجود دارد.

مقامات کره جنوبی و آمریکا نخستین دیدار خود را در راستای تحکیم و توسعه استراتژی بازدارنده در برابر تهدیدهای پیونگ یانگ برگزار کردند که این اقدام از سوی مقامات کره جنوبی به شدت محکوم شد.

آمریکا سال گذشته شماری از تجهیزات نظامی خود از جمله بمب افکن های مدل «بی-۵۲» با قابلیت هسته ای را به صورت موقتی در اختیار کره جنوبی قرار داد.

کد خبر 3893961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha