۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۰:۲۷

طی ادعاهای واهی؛

مشاور ترامپ آزمایش موشکی ایران را ناقض قطعنامه شورای امنیت دانست

مشاور ترامپ آزمایش موشکی ایران را ناقض قطعنامه شورای امنیت دانست

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن به طور رسمی به ایران در مورد آزمایش موشک بالستیک اخطار می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا گفت که واشنگتن روز چهارشنبه به طور رسمی به ایران در مورد آزمایش موشک بالستیک که به ادعای وی «فعالیتی بی ثبات کننده» است، اخطار داد.

مایکل فلین در نشست خبری کاخ سفید بدون ارائه توضیحی در این باره گفت: «از امروز ما به طور رسمی به ایران اخطار می کنیم».

وی در ادامه مدعی شد که «پرتاب موشک بالستیک توسط ایران در روز یکشنبه ناقض قطعنامه [۲۲۳۱] شورای امنیت است؛ ‌قطعنامه ای که از ایران می خواهد از انجام هرگونه فعالیت مرتبط با موشکهای بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای اجتناب کند».

مایکل فلین با خواندن بیانیه ای در نشست خبری کاخ سفید مدعی شد: «ایران به تهدید دوستان و متحدان آمریکا در منطقه ادامه می دهد» و افزود که به دلیل عدم موفقیت دولت اوباما در واکنش مقتضی نشان دادن به اقدامات تهران، آمریکا به ایران اخطار می دهد.

در بخشی از ادعاهای واهی مایکل فلین آمده است: «رئیس جمهور ترامپ به شدت از توافقات متعدد و منعقده میان ایران و دولت اوباما و همچنین سازمان ملل به عنوان توافقاتی ضعیف و ناکارآمد انتقاد کرده است و حال ایران به جای سپاسگزاری از آمریکا برای انعقاد یک چنین توافقاتی (!) در حال اقدامات جسورانه است. از امروز ما به طور رسمی به ایران اخطار می دهیم».

گفتنی است یکشنبه گذشته رسانه های خارجی اعلام کردند که ایران یک موشک بالستیک میان بُرد را در نزدیکی شهر سمنان- واقع در ۲۲۵ کیلومتری تهران- مورد آزمایش قرار داده است.

این اظهارات جدید مایکل فلین در حالی در رسانه های غربی انعکاس یافت که «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با «ژان مارک آیرو» همتای فرانسوی خود با بیان اینکه تمام طرف های شرکت کننده در مذاکرات هسته ای اعلام کرده اند که «موضوع موشکی ایران جزو مسئله برجام نیست»، اظهار داشت: «دولت فرانسه و دولت قبلی آمریکا هر دو این مسئله را بطور رسمی مورد تأیید و تأکید قرار دادند».

ظریف در ادامه افزود: «در قطعنامه ۲۲۳۱ عبارتی وجود دارد در زمینه موشکهای بالستیک که در آن تصریح شده است موشکهایی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای ممنوع هستند و ایران هم در این زمینه به صراحت اعلام کرده است که هیچ یک از موشکهای بالستیک جمهوری اسلامی ایران برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشده اند و صرفاً دارای قابلیت حمل کلاهکهای متعارف آن هم در حوزه مشروع دفاعی هستند و لذا قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض نمی کنند».

لازم به ذکر است که مطابق با قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت که در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسید، تحریم های سازمان ملل علیه ایران در راستای پایبندی به توافق هسته ای (برجام) لغو می شود؛ حال آنکه کشورهای غربی با طرح ادعاهایی نظیر نقض حقوق بشر و آزمایش های موشکی در صدد کارشکنی هستند.

کد خبر 3894790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سلام GB ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
      0 0
      هنوز صابون ایرانی به تنش نخورده .این هم اروم میشه .یواش یواش.