۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه:

توانمندسازی روستائیان اقدامی مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است

توانمندسازی روستائیان اقدامی مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است

کرمانشاه- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، توانمندسازی روستائیان را اقدامی مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، داود ناصری امید در جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی که در بسیج سازندگی استان تشکیل شد، با بیان این مطلب که به لحاظ نقش و جایگاه بسیار بالای مناطق روستایی در تولید و توسعه اقتصادی جامعه گفت: توانمندسازی روستائیان اقدامی مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

ناصری امید ضمن تقدیر و تشکر از بسیج سازندگی استان به لحاظ اقدامات مؤثر و مفیدی که در راستای توانمندسازی روستائیان و همچنین پرداخت تسهیلات به آنان پس از گذراندن دوره های آموزشی گفت: الحمدالله همکاری خوبی بین این اداره کل و بسیج سازندگی استان در راستای ارائه خدمات آموزش‌های فنی و حرفه ای وجود دارد.

وی گفت: یکی از بندهای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، در خصوص سهم بری عادلانه عوامل در زنجیره تولید تا مصرف متناسب با نقش آن ها در ایجاد ارزش، به ویژه با افزایش سرمایه انسانی از طریق ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت احیاء ارزش کار و توجه به آموزش های فنی و حرفه ای نیز گفت : این موضوع بایستی از طریق همه ی دستگاه های بویژه رسانه ی ملی و اصحاب مطبوعات قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات مثبتی که در استان در خصوص ارائه ی آموزش های فنی و حرفه ای صورت گرفته است گفت : با توجه به تاثیر مثبت آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال پایدار بایستی اهتمام بیشتر از سوی دیگر دستگاه های مرتبط در این زمینه صورت گیرد.

ناصری امید با بیان این مطلب که نزدیک به صد هزار دانشجو در استان وجود دارد گفت : بایستی نهایت اقدام در راستای توانمند سازی مهارتی دانشجویان در دوران تحصیل فراهم شود و این اداره کل آمادگی خود را جهت استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود خود در این زمینه اعلام کرده است.

کد خبر 3894939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha