۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۶:۵۳

مدیر حوزه‌های علیمه خواهران:

حوزویان با روش‌های تبلیغ نوین آشنا باشند

حوزویان با روش‌های تبلیغ نوین آشنا باشند

قم - مدیر حوزه‌های علیمه خواهران با بیان اینکه در بحث تبلیغ باید نسبت به شیوه‌های نوین حساس باشیم، افزود: حوزویان به روش‌های تبلیغ نوین آشنا باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام  محمودرضا جمشیدی ظهر پنج‌شنبه در اختتامیه پنجمین جشنواره هنر آسمانی که در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت شناسی مهم‌ترین اثری است که برگزاری چنین جشنواره‌هایی به همراه دارد.

وی گفت: حوزه همواره با هنرهای مختلف در طول تاریخ درگیر بوده و به آن اهتمام داشته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه در بحث تبلیغ باید نسبت به شیوه‌های نوین حساس باشیم، افزود: حوزویان به روش‌های تبلیغ نوین تا اندازه‌ای آشنا باشند.

وی تصریح کرد: وقتی سخن از هنر آسمانی می‌شود مقصود بدایعی زیباشناسانه است که در قالب‌های هنری برای معرفی مستقیم و غیرمستقیم معارف توسط هنرمندان تراوش شود.

هنر باید از سرچمه معارف الهی نشأت بگیرد

حجت الاسلام جمشیدی ابراز داشت: در هنرهای آسمانی شهود هنری باید با آشنایی معارف الهی همراه باشد لذا لازم است تا هنر از سرچمه‌های معارف الهی نشأت بگیرد.

وی با بیان اینکه هنرمند متعهد هم باید طبع هنری داشته و هم  دارای ادراک روحانی و عارفانه باشد، عنوان کرد: زمانی که این دو در اثر همراه شود آن اثر در اوج زیبایی و تأثیر خود ظهور می‌یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در هنرهای مختلف سرآمد هستیم، گفت: ما در شعر بر قله‌های هنر منظوم جهان ایستاده‌ایم اما در هنر داستان نویسی سابقه چندانی نداریم.

وی افزود: از کهن‌ترین اثر هنری ما نماد عاشورایی یا نشانه‌هایی است که در مراسم‌های مذهبی استفاده می‌شود.

حجت الاسلام جمشیدی ابراز داشت: در هنرهای آسمانی به ویژه هنر نمایشی حوزه‌های علمیه نیاز به کار دارند هم در شناخت موضوع و مفاهیم و هم در طریق صحیح ورود در این مسیر چرا که گاهی یا دچار افراط شده‌ایم یا تفریط.

وی با بیان اینکه این جشنواره زمینه اثربخشی هنر توسط حوزه‌ها را فراهم می‌آورد، گفت: رسیدن به سازگاری برای هنر متعالی از دستاوردهای جشنواره هنر آسمانی است.

کد خبر 3895152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha