۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶

فرماندار شبستر:

شبستر دومین شهرستان آذربایجان شرقی در جذب تسهیلات رونق تولید است

شبستر دومین شهرستان آذربایجان شرقی در جذب تسهیلات رونق تولید است

شبستر - فرماندار شهرستان شبستر گفت: شهرستان شبستر رتبه دوم آذربایجان شرقی را در جذب تسهیلات رونق تولید کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور طالب پور پیش از ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به جذب تسهیلات رونق تولید برای ۴۸ واحد تولیدی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده با تلاش مسئولان منطقه به ۴۸ واحد تولیدی تاکنون ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و برنامه ریزی برای جذب مابقی واحدهای تولیدی و خدماتی ادامه دارد. به طوریکه شهرستان شبستر بعد از تبریز رتبه دوم استانی را در جذب تسهیلات رونق تولید دارد.

رئیس شورای برنامه ریزی شبستر با تاکید بر اینکه آماده ایم تا مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را برطرف نمائیم افزود : کارخانه مس چشمه کنان در بخش تسوج با رفع مشکلات آن از جمله برق، مشکلی برای راه اندازی نداشته و امیدواریم سرمایه گذار در اسرع وقت نسبت به راه اندازی و شروع فرآوری مس در این واحد اقدام نماید.

طالب پور توجه جدی به آموزش و پرورش را مهمترین زیرساخت برای توسعه منطقه عنوان و تصریح کرد: انتقاداتی که به عدم تعطیلی مدارس در فصل زمستان و بارش های برف می شود نباید شهروندان انتظار بیش از حد تعطیلی مدارس را در برخی بارش ها ی سبک برف داشته باشند بلکه فرصت ها را قدر بدانیم و دانش آموزان از ساعات آموزش منتفع گردند. ولی از طرفی در صورت تصمیم مسئولان برای تعطیلی مدارس در شرایط بحرانی آب و هوا موافقیم و مسئولان وظیفه دارند موضوع را در موعد مقرر اطلاع رسانی نمایند.

رئیس شورای اداری با تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی باید در محل خدمت خود سکونت داشته باشند، خاطرنشان کرد: مسئولان برای خدمت رسانی بهتر باید در محل کار خود سکونت داشته و استفاده خصوصی از خودروهای دولتی ممنوع و شرعا حرام است و در صورت مشاهده و دریافت گزارش قابل بررسی و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی از پروژه چهار بانده کردن صوفیان – تسوج به عنوان یک طرح ملی یاد کرد و اظهار داشت: طبق پیگیری مسئولان و نماینده محترم مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی امیدواریم مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال در سال جاری از طریق اوراق مشارکت و ۱۵۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۹۶ مصوب گردد. که در آن صورت شاهد تسریع در اجرای پروژه مزبور خواهیم بود.

فرماندار شهرستان شبستر در پایان ضمن اظهار تاسف از حادثه پلاسکو گفت: پلاسکو برای ما دو پیام مهم داشت که یکی هشدار جدی به مسئولان و متولیان و دیگری اینکه تجهیزات اطفاء حریق ما در شرایط های بحرانی متنوع و کافی نیست. لذا در راستای این امر اعتبار لازم برای ایجاد واحدهای آتش نشانی در شهرهای خامنه، وایقان و سیس مصوب و قبل از اجرای آنها به هر کدام پنج میلیارد ریال اعتبار اولیه پرداخت تا به این مهم توجه کافی گردد.

کد خبر 3896361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha