۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

نبود تعامل و همکاری عامل اصلی عقب ماندگی ها در حوزه وقف بود

نبود تعامل و همکاری عامل اصلی عقب ماندگی ها در حوزه وقف بود

بیرجند- قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه مبنای سازمان اوقاف بر تعامل و همکاری است، گفت:  بخشی از عقب ماندگی در حوزه موقوفات به دلیل عدم تعامل و عدم تفکیک وظایف بود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا عابد صبح یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع موقوفات وبقاع متبرکه کشور، اظهار داشت: با اجرای این سامانه اجرای نیات واقفین در قالب سامانه انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از انتقادهای همیشگی مردم به سازمان این بود که اجرای نیات واقفین شفاف نیست، بیان کرد: یکی از مزیت های این سامانه شفاف سازی نیات واقفین بوده که کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: اطلاع رسانی به موقع و به روز در مورد موقوفات و نیات واقفین یکی دیگر از مزیت های مهم راه اندازی این سامانه است.

عابد با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه موقوفات حدود ۴۰ سال عقب ماندگی داشتیم، عنوان داشت:  با مدیریت خوب و ارزشمند طی این ها اقدامات بسیار خوبی برای جبران این عقب ماندگی انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد تحول در ساختار سازمان اوقاف و امور خیریه، بیان داشت:  قبل از این به دنبال بهره وری اقتصادی در موقوفات نبودیم اما امروز تنها سازمانی که دارای معاونت جداگانه در این زمینه بوده سازمان اوقاف است.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: عواید نیات واقفین و بهره وری اقتصادی مسئله مهمی بوده و نیاز است که موقوفات چرخش داشته و به روز باشند.

عابد، اجرای مسابقات بزرگ قران را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این سازمان عنوان کرد و گفت: امسال سی و هشتیمن دوره این مسابقات طی چند ماه آینده برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مبنای اوقاف بر تعامل، ارتباط، هماهنگی، وحدت، دفاع از ارزش های و آرمان های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری است، افزود: در همین راستا امروز سازمان با تمامی سازمان ها و وزارتخانه ارتباط و تفاهم نامه همکاری دارد.

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اضافه کرد: بخشی از عقب ماندگی در حوزه موقوفات به دلیل عدم تعامل و عدم تفکیک وظایف بود که این مسئله کم کم در حال برطرف شدن است.

کد خبر 3897540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha