۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۱۷:۳۵

رئیس اتاق اصناف استان همدان:

کسبه و اصناف در خط مقدم فاز عملیاتی اقتصاد مقاومتی قرار دارند

کسبه و اصناف در خط مقدم فاز عملیاتی اقتصاد مقاومتی قرار دارند

همدان - رئیس اتاق اصناف استان همدان گفت: کسبه و اصناف در خط مقدم فاز عملیاتی اقتصاد مقاومتی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا فرسایی‌وحید ظهر دوشنبه در مراسم جشن انقلاب واحدهای صنفی همدان با بیان اینکه اصناف قبل و بعد از انقلاب در فراز و نشیب‌ها و اتفاقات، خود را به‌ عنوان یکی از نهادهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مطرح کردند، گفت: کسبه و بازاریان نخستین مجموعه‌هایی بودند که همراه روحانیت و دانشجویان در خط اول انقلاب حضور داشتند.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اصناف بازوان انقلاب هستند، تأکید کرد: هرجا نامی از تحول به گوش می رسد نقش و نام اصناف مطرح‌ است.

فرسایس وحید با بیان اینکه قدم‌های خوبی در حوزه بسیج اصناف برداشته‌ شده است، گفت: اصناف باید در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اقدامات قابل توجهی داشته باشند.

۲۲ بهمن متعلق به هیچ قشر و جناح خاصی نیست

رئیس اتاق اصناف استان همدان به در پیش بودن روز ۲۲ بهمن اشاره و عنوان کرد: ۲۲ بهمن متعلق به هیچ قشر و جناح خاصی نیست بلکه متعلق به همه مردم است و همه در راهپیمایی ۲۲ بهمن مانند سال گذشته حضور جدی خواهند داشت.

فرسایی‌وحید در ادامه به افتتاح پیاده‌راه بوعلی اشاره کرد و با بیان اینکه باید نقش اصناف در افتتاح پیاده‌راه پررنگ باشد، افزود: اجرای پیاده‌راه بوعلی به نفع مجموعه اصناف است.

نایب‌ رئیس اتاق اصناف استان همدان نیز با بیان اینکه اصناف نبض اقتصادی در هر کشور هستند، گفت: امروز اصناف از رهروان رهبری و حامیان دولت هستند، اما جایگاه خوبی ندارند.

مالیات اصناف را زمین‌گیر کرده است

احمد گازرانی با اشاره به اینکه در بسیاری از مسائل و تصمیم‌گیری‌های کشوری و شهری کمتر از اصناف نظرخواهی می شود، به مسئله مالیات اصناف اشاره کرد و با بیان اینکه مالیات اصناف را زمین‌گیر کرده است، افزود: مالیات‌های بی‌حساب‌ و کتاب و مالیات بر ارزش‌ افزوده اصناف را زمین‌گیر کرده است.

وی با بیان اینکه رکود بازار نیز موجب زمین‌گیری اصناف شده است، گفت: باید در روزهای پایانی سال بانک‌ها تسهیلات لازم را در اختیار بازار قرار دهند.

گازرانی با اشاره به اینکه علاوه بر بخش تولید، بخش توزیع نیز به حمایت نیاز دارد، تأکید کرد: اگر توزیع‌کننده قادر به عمل به تعهد خود نباشد، تولیدکننده نیز با مشکل روبرو می‌شود.

وی بابیان اینکه کارآفرین بدون اینکه برای دولت هزینه‌ای داشته باشد اشتغال ایجاد می‌کند، افزود: وقتی دم از ایجاد اشتغال زده می‌شود باید قوانینی وضع شود تا کارآفرین راحت اشتغال‌زایی کند.

وضعیت بازار به‌ اندازه‌ای نامناسب است که اتحادیه‌ها فروش فوق‌العاده علام کرده اند گازرانی بااشاره به اینکه بخش خصوصی و اصناف می‌تواند بخشی از مشکلات کشور را حل کند اما به حمایت و توجه دولت نیاز دارد، گفت: وضعیت بازار به‌ اندازه‌ای نامناسب است که اتحادیه‌ها فروش فوق‌العاده علام کرده اند.

قائم‌ مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز بابیان اینکه حفظ انقلاب و نظام از واجبات است، اظهار داشت: خون‌های بسیاری برای پیروزی انقلاب اسلامی ریخته شده است.

حسین خوانساری با تأکید بر اینکه دغدغه امام(ره) خدمت به مردم بود، افزود: نیت امام(ره) برای خدا بود و به خاطر خدا کار انجام داد.

کد خبر 3898991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha