سخنگوی وزارت خارجه چین:

استقبال پکن از مواضع آمریکا درباره دیپلماسیِ دریای چین جنوبی

استقبال پکن از مواضع آمریکا درباره دیپلماسیِ دریای چین جنوبی

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور از اظهارات وزیر دفاع آمریکا درباره استفاده از دیپلماسیِ دریای چین جنوبی استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «لو کینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در اظهاراتی اعلام کرد که این کشور از تأکید «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا درباره دیپلماسیِ دریای چین جنوبی استقبال می کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این باره گفت: از سخنان «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا درباره لزوم اولویت بخشی به دیپلماسی در حل و فصل مسائل مرتبط با دریای چین جنوبی استقبال می کنیم.

«لو کینگ» تصریح کرد: بر این اساس، تأکید ماتیس بر استفاده از ابزار دیپلماسی در این حوزه ارزش بررسی داشته و به عادی سازی شرایط کمک خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: این امر در راستای منافع مشترک تمامی کشورهای منطقه نیز به شمار آمده و ما امیدواریم که کشورهای فرامنطقه ای بتوانند به منافع و خواسته های مشترک همه کشورهای این حوزه احترام بگذارند.

لازم به ذکر است، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا روز شنبه هفته جاری در یک مصاحبه مطبوعاتی بر تعهد ایالات متحده در دفاع از جزایر ژاپنیِ مورد ادعای چین، تأکید کرده بود.

وی در این باره  گفته بود: باید این را روشن کنم که ما به سیاست طولانی مدتمان در مورد جزایر «سِنکاکو» ادامه خواهیم داد. آمریکا، طبق ماده ۵ از معاهده امنیتی آمریکا- ژاپن، همچنان مالکیت این جزایر توسط ژاپن را به رسمیت خواهد شناخت.

طبق این ماده، آمریکا باید از قلمرو دولت ژاپن، که جزایر سنکاکو هم جزء آن است، دفاع کند. این در حالی است که چین این مجمع الجزایر که در دریای چین شرقی واقع شده و غیرقابل سکونت است را از آنِ خود می داند.

کد خبر 3898999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha