۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۳۵

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده:

کارآفرینی زنان ایرانی در دوران پساتحریم احیا می شود

کارآفرینی زنان ایرانی در دوران پساتحریم احیا می شود

اردبیل- معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به تاثیرات مثبت برجام تاکید کرد: در دوران پساتحریم کارآفرینی زنان ایرانی احیا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شهیندخت مولاوردی صبح سه شنبه در نشست با طلاب و مبلغین و جمعیت زنان فرهیخته اردبیل یکی از اقدامات شاخص دولت یازدهم را گشایش در روابط سیاست خارجی دانست و تصریح کرد: اثرات پسابرجام در آینده نزدیک بر زندگی مردم مشاهده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کارآفرینی زنان در دوران تحریم متوقف شده بود، اضافه کرد: امید می رود با تاثیر گشایش ها بتوان شاهد بهبود وضعیت موجود بوده و زمینه های احیای کارآفرینی بانوان را تسهیل کرد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با تاکید بر اینکه فاصله زمانی محدودی تا ایران ۱۴۰۴ داریم، اضافه کرد: لازم است در فرصت باقی مانده با استفاده از حداکثر توان به آرمان های کشور جمهوری اسلامی ایران در این سال دست یافت.

مولاوردی با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی و پس از آن متذکر شد: زنان از پایه گذاران انقلاب اسلامی هستند و انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ سیاسی معاصر ایران محسوب می شود.

وی تصریح کرد: امام راحل با تاکید بر اهمیت حضور زنان، در طول انقلاب و پس از آن برای تبیین نقش زنان تلاش بسیار کرد و زمینه فعالیت زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را بعد از انقلاب تسهیل نمود.

مولاوردی افزود: امروز بعد از گذشت ۳۸ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل واقع شده ایم و در بسیاری از بندهای اقتصاد مقاومتی می توان نقش زنان را جانمایی کرد.

به گفته معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده، زنان به عنوان عوامل موثر تولید نیمی از سرمایه کشور محسوب می شوند و متاسفانه هنوز به جایگاه مطلوب خود در سطح جامعه دست نیافته اند.

مولاوردی تاکید کرد: دستیابی به سیاست های اقتصاد مقاومتی و آرمان های انقلاب اسلامی ایجاب می کند که نقش زنان در حوزه های مختلف پررنگ تر شده و از پتانسیل آنها استفاده شود.

وی با اشاره به جمله ای از امام راحل (ره) اضافه کرد: امام خمینی (ره) تاکید داشتند که زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند و این جملات و دیدگاه ها مستندات و توجیهات امروز ماست که باید از ظرفیت زنان در حوزه های مختلف استفاده شود.

مولاوردی با اشاره به اینکه دهه چهارم انقلاب نیازمند آگاهی و آموزش های لازم و آسیب شناسی انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: ما در تلاش هستیم با فعال سازی دوره های  آموزش مختلف و کارگروه های آسیب های اجتماعی زمینه آموزش زنان و خانواده را تسهیل کنیم.

وی تحقق خانواده سالم، پاینده و بالنده را تاکید و اضافه کرد: بر همین اساس برنامه ملی آموزش خانواده آماده شده است و در برنامه ششم توسعه الزامی کردن مشاوره خانواده دنبال می شود.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده افزود: در سه و نیم سال گذشته با تشکیل کارگروه تعمیق باورهای دینی و مشارکت با ستاد صیانت از حقوق شهروندی و کمیته حجاب و عفاف توانستیم برنامه های موثری در حوزه آموزش جوانان اجرا کنیم که البته هنوز به اهداف عالیه دست نیافتیم و لازم است برنامه ها تداوم یابد.

کد خبر 3899660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha